Sağ Dikey Reklam Alanı Genişlik: 160px Yükseklik: 600px
Antalya Haberleri
Akdeniz Gerçek Gazetesi Ekonomi Yeni dönem başladı: Marketlerden o ürünler tek tek toplatılıyor

Yeni dönem başladı: Marketlerden o ürünler tek tek toplatılıyor

Tarım ve Orman Bakanlığı, yeni tebliğ ile eritme peynirlerinde yanıltıcı ifadeleri yasakladı ve marketlerdeki ürün etiketlerini daha şeffaf hale getirdi.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ
Yeni dönem başladı: Marketlerden o ürünler tek tek toplatılıyor
KAYNAK: Haber Merkezi

Tarım ve Orman Bakanlığı, tüketicilerin yanıltılmasını önlemek amacıyla yeni bir tebliğ yayımladı. Bu kapsamda, birçok ürün market raflarından kaldırıldı. Bakanlık, özellikle eritme peynirlerdeki yanıltıcı etiketlerin önüne geçmek için önemli bir karar aldı.

Eritme Peynirlerinde Yanıltıcı Tanımlar Yasaklandı

Yeni düzenleme ile eritme peynirlerinde "tulum," "örgü," "çeçil," "dil," "tel," "kaşar" ve "tost peyniri" gibi tanımlamaların kullanılması yasaklandı. Bu ifadeleri içeren ürünlerin satışı artık mümkün olmayacak. Bu karar, tüketicilerin gerçek peynirlerle karıştırılabilecek ürünleri daha kolay ayırt edebilmesini amaçlıyor.

Aromalı Ürünlerde Kısıtlamalar

Bakanlık ayrıca, zincir marketlerde satılan "aromalı" ürünlere de yeni kısıtlamalar getirecek. Özellikle "muzlu," "çilekli," "fındıklı" gibi tanımlamaların bulunduğu gofretlerin satışı yasaklanacak. Ürün ambalajlarında yalnızca "aromalı" ifadesinin kullanılması zorunlu hale getirilecek.

Düzenlemenin Temel Amacı ve Uygulama Şartları

Karma Grup Regülasyon ve Operasyon Direktörü Didem Altuntaş, düzenlemenin temel amacının tüketicileri yanıltmayı engellemek olduğunu belirtti. Altuntaş, eritme peynirlerinin geleneksel veya coğrafi işaretli peynirlerle karıştırılmasını engellemek için "tulum," "örgü," "çeçil," "dil," "tel," "abaza," "kaşar peyniri" gibi ifadelerin değerlendirileceğini söyledi.

Ayrıca, eritme peynirlerinin etiketlerinde ürün adının en az 3 mm punto büyüklüğünde ve temel görüş alanında yer alması gerektiği vurgulandı. Ürün adından daha büyük puntoda yer alacak ifadeler, "sürülebilir," "ultrafiltrasyon," "üçgen," "tost için" gibi, ürün algısı yaratacak ifadelerle aynı büyüklükte olmamalı.

Bu düzenlemeler, tüketicilerin daha güvenli ve şeffaf bir şekilde ürün satın almalarını sağlamak amacıyla yapılmıştır.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
Burdur'da tuvalet ihtiyacı kötü bitti

Burdur'da tuvalet ihtiyacı kötü bitti