TÜRSAB Yurt dışı Temsilcisi Hüseyin Baraner, Antalya’nın gelecekte dünyanın en önemli destinasyon noktalarından biri olacağını belirterek, “Arsası, evi, yatırımı olanlar sakın ola yerinizi satmayın. Antalya gelecekte dünyanın en önemli buluşma, tatil, yaşam noktalarından biri olacak” dedi.
YÖRSİAD’in konuğu turizm duayenlerinden TÜRSAB Yurt dışı temsilcisi Hüseyin Baraner, Antalya’da turizme ilk başladığı 1978 yılından günümüze ve 20 yıl sonrasının turizminin nasıl olacağını deneyimleri ile değerlendirdi. Baraner,“Antalya gelecekte dünyanın en önemli buluşma noktalarından biri olacak. Çok parlak bir destinasyon haline gelecek. Arsası, evi, yatırımı olanlar sakın ola yerinizi satmayın, iddia ediyorum ki; Antalya belki kendileri için o kadar geçerli olmasa bile gelecekte dünyanın en önemli buluşma, tatil, yaşam noktalarından biri olacak” dedi.
KRİZ PAZARLAMAYI YENİDEN ÖĞRETECEK!
Baraner, “İçinde
yaşadığımız kriz bize şu faydayı getirdi.
Şu an belki çaresizliğimiz ortada. Pazarlayamıyoruz, istediğimiz gibi
pazarlarda eskisi gibi hareket edemiyoruz. Bu kriz bize pazarlamayı ve
marketing kabiliyetini yeniden öğretecek. Çünkü biz Türkler şöyleyiz. Önce hep
bir konuya odaklanırız, yürüdüğü kadar iyidir o iş bizim için. Durduğu zaman
hemen onu geliştiririz. Her şeye rağmen Türkler kadar dünyada değiştiren, değişen
ve geliştiren bir toplum yok. Her şeyi çok hızlı yaparız. Türk turizminde kontrolsüz,
plansız, stratejisiz olarak bir otelciliğe girdik. Yürüdük, daha inşaat halinde
oteller doluyordu. Bu iş böyle bozuluncaya kadar iyi gidiyordu. Buna böyle
devam edelim dediler. Ve bozulma bu yıl oldu. İyi de oldu bir bakıma. Bugün öğrendiklerimiz
ile bu yıl 10 milyar dolar kaybettiysek beş yıl sonra 20 milyar kazanacağız.
Çünkü bu işin gerçek ehemmiyetini bu kriz bize öğretti. Gerçek konu ürün değil
artık pazarlama. Türkler beş ya da on yıl sonra kimsenin aklına gelmeyecek
pazarla taktikleri geliştirecekler ve öncülük yapacaklar” diye konuştu. Haber
Merkezi