Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği’nin (POYD) Geleneksel Aylık
Yemekli Toplantısı’nın Mart ayı konuğu Bloomberg HT Sunucusu & Bloomberg HT
Radyo Genel Yayın Yönetmeni Açıl Sezen oldu. Sezen, ‘Türkiye 2017 Riskler ve
Fırsatlar’ konulu konuşmasında turizm sektörünün merak ettiği konulara yer
verdi.
Ev dışı gıda sektörünün öncü şirketi Unilever Food Solutions’ın katkılarıyla düzenlenen Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği’nin Geleneksel Aylık Yemekli Toplantısı, Maxx Royal Belek Golf&Resort’ta gerçekleşti. Toplantıya konuk konuşmacı olarak Bloomberg HT Sunucusu & Bloomberg HT Radyo Genel Yayın Yönetmeni Açıl Sezen katıldı. Toplantının açılış konuşmasını yapan POYD Yönetim Kurulu Başkanı Etem Hakan Duran, 23 Mart 1992 kurulan Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği’nin 25’inci yılını dolduracağını belirterek, bu durumdan onur duyduklarını söyledi.
ÇOK ÇALIŞARAK
KRİZİN
İZLERİNİ
UNUTTURMALIYIZ
Unilever Food Solutions Türkiye, Orta Asya ve İran Genel Müdürü Önder Arsan, turizm sektörünün temsilcileriyle buluşmayı son derece önemsediklerini ifade ederek, “Turizm sektörü, Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerinden biri. Yarattığı gelir kaynağı ve barındırdığı yüksek istihdam oranı ile ülkenin ekonomik gelişiminde çok önemli bir paya sahip. Hepimizin yaşadığı gibi 2016 yılı turizm açısından çok zor bir yıl oldu. Rusya başta olmak üzere Avrupa ülkelerinden de beklenen sayının altında turist gelmesi, sektörü olumsuz etkiledi. Ancak önemli olan artık bu yıl. Bu yıl için moral bozmamak, motivasyonu kaybetmemek çok değerli olacak. Bu sektör zaten hassas dengeler üzerinde ilerleme konusunda epey tecrübeli. Bu yıl da hep birlikte çok çalışarak geçen senenin izlerini unutturmaya çalışacağız” dedi.
MİSAFİR
MEMNUNİYETİ
VE MALİYET BASKISI
Unilever Food Solutions Pazarlama Direktörü Nihan Kayı ise yeni sezonda, otellerin misafir memnuniyeti ve maliyet baskısı konularına öncelik vermesi gerektiğine değindi. Kayı, “Unilever Food Solutions olarak turizm sektörüne sadece ürün sunmuyor; tüm birimlerimizle otelinizin ihtiyaç duyduğu tüm alanlarda karşılıklı iş birliği üzerine kurulu bir iş modeli kurguluyoruz. 2016 gibi turizm açısından zorlu bir yılı pozitife çevirebilmek ve sektörle doğru çözümleri buluşturabilmek için araştırmalar yaptık. Şefler, otel yöneticileri ve misafirlerden oluşan örneklem ile sektör için çözüm arayışına girdik. Bu araştırmaların sonucunu önümüze koyarak 2017 sezonu için çözümlerimizi çalıştık. İşletmeler bir yandan misafirlerini memnun etmeye çalışırken, bir yandan da artan maliyetler ile baş etmeye çalışacaklar. Maliyet baskısında ise yükselen gıda fiyatları nedeniyle ana büfe maliyetleri artacak. Dolayısıyla bu çok önemli iki problemin üstesinden gelmemiz gerekiyor. Unilever Food Solutions olarak, bu sezon bu iki ana konuya odaklanarak, sektörün ihtiyaç duyduğu çözümleri doğru noktalara ulaştıracağız” diye konuştu.
“2017 RİSKLER VE
FIRSATLAR”
Açılış konuşmalarının ardından konuk konuşmacı Açıl Sezen ise ‘Türkiye 2017 Riskler ve Fırsatlar’ konulu konuşmasını yaptı. Sezen, konuşmasında turizm sektörünün merak ettiği konulara yer verdi.
Türkiye’nin dolarize olmuş bir ülke olduğunu kaydeden
Sezen şöyle konuştu: “Dünyada ne oluyorsa bizde oluyor ama biz gereğini
yapmayınca bizde çok daha fazla oluyor. Yani sizim yanlış yapma lüksümüz
yok. Hala yurt dışı sermayeyi
bağımlıyız. Biz dolara niye bu kadar bağımlıyız? Çünkü cebimizde tuttuğumuz her
yüz liranın 38 lirası dolar. Türkiye dolarize olmuş bir ülkedir. Neden? Çünkü
çok uzun süre Türkiye enflasyonla yaşamış. Böyle olunca insanlarda da döviz
alma alışkanlığı başlamış. Sonrasında ne kadar dert geldiyse, kriz çıktıyla
dolardan çıkmıştır. Çünkü döviz açığımız var. Enerji kullanıyoruz ve yurt
içinde enerjimiz petrolümüz, doğalgazımız yok. Bunları dışarıdan alıyoruz. Bunu
alırken de dolar ödüyoruz. Bulamayınca da krize giriyoruz. Dolayısıyla
Türkiye’nin temel döngüsü budur.” Açıl Sezen, konuşmasının sonunda
turizmcilerin sorularını yanıtladı. Kubilay
ELDEMİRCİ