Sağ Dikey Reklam Alanı Genişlik: 160px Yükseklik: 600px
Antalya Haberleri
Akdeniz Gerçek Gazetesi Özel Haber Turizmde rekabet çok acımasız

Turizmde rekabet çok acımasız

İnnvista Hotels Belek Genel Müdürü Ülkay Atmaca, turizm sektöründeki rekabetin çok acımasız olduğunu belirterek, “Sen ucuz vermiyorsun, yanındaki komşun dayanıyor vermiyor ama öbür komşun başladı mı fiyat kırmaya ister istemez herkes fiyat düşünmeye başlıyor” dedi.

3 Dakika
OKUNMA SÜRESİ
Turizmde rekabet çok acımasız


 

İnnvista Hotels Belek Genel Müdürü Ülkay Atmaca, turizm sektöründeki rekabetin çok acımasız olduğunu belirterek, “Sen ucuz vermiyorsun, yanındaki komşun dayanıyor vermiyor ama öbür komşun başladı mı fiyat kırmaya ister istemez herkes fiyat düşünmeye başlıyor” dedi.


İnnvista Hotels Belek Genel Müdürü Ülkay Atmaca, 2017 2018 sezonunun beklenilen daha iyi geçtiğini söyledi. Akdeniz GERÇEK’e konuşan Atmaca, ilk 10 ayda 9 buçuk milyon turist sayısına ulaştıklarını belirterek, “2017 2018 sezonunu artık geride bıraktık ve geçen yıla oranda ‘bu yılı daha iyi geçtirdik’ diyebiliriz. Özellikle Antalya için beklediğimizden daha iyi geçti. Bunun da en büyük sebebi Ruslar’ın tekrar Antalya’ya dönmüş olmasıydı. En son rakamlara göre ilk 10 ayda 9 buçuk milyon turist sayısına ulaştık. Turizm gelirlerimiz ciddi anlamda düştü. Bu yıl daha çok fiyat ağırlıklı bir sezon yaşandı.  Özellikle Avrupa pazarında çok ciddi düşüşler var. Yinede her şeye rağmen 2016 sezonuna oranla nefes aldığımız bir sezonu geride bıraktık” dedi.

 

DÜŞÜK FİYATTAN BİZ DE RAHATSIZIZ

Yaşanan düşük fiyat politikasının herkesi olduğu gibi sektör temsilcilerini de rahatsız ettiğini kaydeden Atmaca, “Herkes yatağını pahalıya satmak istiyor ancak otelcilik çok farklı bir sektör. ‘Ben bugün dükkanı kapattım’ diyemiyorsunuz. Bunu yaptığınız anda tekrar oteli açmak kolay değil. Çünkü tekrar istihdam sağlanmak ve bir an önce kaliteli personel temin etmek çok zor. Oteli açık tutmanın bir maliyeti var. Bu minimum maliyetin en aza indirilebilmesi için de özellikle dayanma gücü az olan tesisler fiyatlarıyla ayakta kalmaya çalışıyor. Yani kaliteli malı ucuza satmak otelcinin de işine gelmiyor. Kim ister elindeki ürünü ucuza satmayı? Bir de rekabet koşulları çok acımasız. Sen ucuz vermiyorsun, yanındaki komşun dayanıyor vermiyor ama öbür komşun başladı mı fiyat kırmaya ister istemez herkes fiyat düşünmeye başlıyor. O otel doluyor, sen boş kalınca yönetici de diyor ki; ‘bu böyle olmaz bizde düşürelim’ diyor ve fiyatlar yavaş yavaş düşmeye başlıyor” diye konuştu.

 

BİRLİKTE HAREKET EDEMİYORUZ

Turizm sektörü olarak birlikte hareket etmekten çok keyif almadıklarını da vurgulayan Atmaca, şöyle konuştu: “Dolayısıyla biz pazarlama sıkıntısının yanında sektörün dinamiklerini bir araya toplamakta zorlanıyoruz. Birlikte hareket etmekten çok keyif almıyoruz. Birlikte bir fiyat politikası belirleyemiyoruz. ‘Şu kategorideki tesisler şu fiyatların altına düşmeyecek’ gibi bir uygulamayı yapamıyoruz. Serbest piyasa ekonomisi olduğu için bunu yapamıyorsun. Yani ‘taban fiyatımız şu’ diyemiyorsun. Bir tesis çıkıp ‘senin maliyetin 10 milyon dolar, benim ki ise 100 milyon dolar, benim dayanma gücüm yok’ diyor ve fiyat kırıyor. Bir şey yapamıyorsun.” Kubilay ELDEMİRCİ

 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
5 milyon emeklinin gözü Anayasa Mahkemesi’nde

5 milyon emeklinin gözü Anayasa Mahkemesi’nde