AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, turizmin istikrarlı gelişimi
için; iç turizmden yurtdışı talebe kadar, bütüncül bir yönetim anlayışı ve
işbirliğinin önemli olduğunu söyledi. TÜROFED Başkanı Osman Ayık ise, Türkiye
turizminin yeni dönemde talebe cevap verebilir yeniliklerin üzerinde durması
gerektiğine vurgu yaptı.
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin
(AKTOB) Şubat ayı geleneksel öğle yemeği Cornelia Diamond’da gerçekleştirildi.
Yemekli toplantıda Dünya, Türkiye ve Antalya turizminin gösterdiği umut verici
gelişmeleri ve son durumu değerlendiren Akdeniz Turistik Otelciler ve
İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Dr. Erkan Yağcı, “Türkiye turizmde, 12
faaliyet gösterecek bir yönetim anlayışına geçmelidir. Ocak ayında 100 bin
yüksek sezonda ay başına 1,5-2 milyon gibi bin turist ağırlıyoruz. Bunu yani
mevsimsellik sorununu çözmemiz gerekiyor. Ürün çeşitliliği gibi unsurlarla
desteklenecek bu süreçle, kişibaşı turizm gelirimiz de bin Dolar’ı
bulabilir.”dedi.
Turizmin yükselişi imajımız da tazeliyor
AKTOB’dan verilen bilgiye göre, 2018’de ülkemizin durumun da
vurgu yapan Dr. Erkan Yağcı, “Veriler de gösteriyor ki, Akdeniz pazarında
Mısır, Tunus ve Türkiye geri dönüyor. Türkiye’de de ciddi bir büyüme söz
konusu. İspanya’da 2017’ye göre gelişme daha yavaş olacak. Verileri, Türkiye’ye
geri dönüş başladı şeklinde değerlendiriyorum. Türkiye’nin bu yükselişi
dünyanın da gündeminde. Turizmdeki bu yükseliş aynı zamanda Türkiye’nin imajına
da büyük bir katkı sağlıyor.”dedi.
AKTOB’un Şubat Ayı geleneksel öğle yemeğine konuşmacı konuk
olarak katılan Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Başkanı
Osman Ayık, Türkiye turizminin geleceğine yönelik açıklamalar yaptı. Türkiye’nin
dünya turizmindeki yerini sağlamlaştıran ve en yakın rakibimiz İspanya ile
eşdeğer konuma getiren unsurlardan birinin paket tur pazarı olduğuna işaret
eden Osman Ayık, “Paket sayıları birbirine çok yakındı. Son iki yılda yaşanan
düşüş ile bu açık daha da arttı. Canlanmayı gösteren ilk bulgular, 2018’de
paket turlarda İspanya’ya yeniden yaklaşacağımızı gösteriyor.”dedi.
“Bu ve benzer eğilimler bizi 2018’e farklı bakmamızı
sağlıyor. Türkiye, paket pazarda çok güçlü bir destinasyon.”diyen Ayık,
devamında şunları söyledi: “Paket turlardaki sayılarımızı büyütmeliyiz. 2017
yılında AB ülkeleri 60 milyon yeni misafir ağırladı. Bu 60 milyon yeni
misafirden alacağımız pay çok önemli. Türkiye turizmi hep çift haneli büyüyerek
bulunduğu konuma geldi. Bunu sürdürmeliyiz.”(Haber
Merkezi)