3. Nakil
sürecinin tamamlandığını, bu hafta 4. Tercih döneminin de tamamlanmasından sonra
da boşta kalan öğrencilerin ilçelerde kurulacak olan nakil komisyonu
kontenjanlarına göre yerleştirileceğini kaydeden Iltar, “Anadolu liselerine girebilmek için meslek
liselerini ve imam hatip liselerini tercih etmeyen öğrenciler yeni açılacak
olan kontenjanı beklediler. Beklenen kontenjan artışı ihtiyacı karşılamadı. İmam
hatip liseleri ve meslek liseleri de yeterince tercih edilmedi ve kontenjan
açıkları devam ediyor. Bu arada daha önce meslek liselerine yerleşen
öğrencilerde hızla kayıtlarını bu okullardan aldıkları görülmektedir. Bunun
sonucunda meslek liseleri öğrencisiz kalacak ve öğretmenler norm fazlası
durumuna düşeceklerdir. İmam hatip liselerini ve meslek liselerini tercih
etmeyen öğrenciler farklı arayış içerisine girmektedirler. Bunların büyük bir
çoğunluğu sistemin istediği şekilde özel okullara kaymaktadır” dedi.
İNSANLARI ZORLAMAYINIZ
Son tercihlerde
imam hatip liselerine ve meslek liselerine neredeyse hiç nakil istenmediğinin
görüldüğünü vurgulayan Iltar, sözlerini şöyle sürdürdü: “İlgili mercilerin
bunları görerek inattan vaz geçerek öğrencilerin ve velilerin istediği okul
türlerinin kontenjanlarını arttırmaları gerekmektedir. Bunun çözümü basittir.
Her yeni açılan okulu imam hatip yaparak insanları zorlamayınız. Bu okulları
Anadolu lisesi yaparak ihtiyaçları çözebilirsiniz. Bu okullarda bilimsel eğitim
vererek gençlerimizin ve ülkemizin geleceğini aydınlatmış olursunuz. Meslek
liseleri gereken değeri görmemektedir. “Meslek lisesi Memleket Meselesi”
denilerek sanki İmam hatiplerin önü açılarak her yeni yapılan okul binasını
imam hatip yaptılar. Bunlar eğitimin öncül sorunlarıdır.”
600 BİN ÖĞRENCİ SIFIR ALDI
“Bu eğitim
sisteminin sonucu üniversitelere giriş sınav sonucuna yansımış ve
yerleştirmeleri etkilemiştir. Bu yıl üniversite sınavında yaklaşık 600 bin
öğrenci 0 (sıfır) puan alarak sistem dışında kaldılar. Barajı aşan 500 bin
öğrenci de tercih yapmadı. Her ilçeye birer apartman dairesine açılan üniversiteler
işe yaramadı. Eğitim ile ilgili kararlar alınırken uzman ve bu işin içerisinde
eğitim işi gören esas eğitimcilerin görüşleri alınmadan yapılan program
değişikliği sadece siyasal yandaşların işine yarar. Ülke ve çocuklarımızın
işine yaramaz. Yol yakın iken gelin bu yanlış uygulamalardan vazgeçin.
Atatürk’ün yolunda, Milli, çağdaş, laik, bilimsel, kamusal eğitim sistemi
ülkeyi kurtarır. “ Davut KUNDUROĞLU