Din veya dinlerin doğuş felsefesi, hikayeler, öyküler, masallar vs. tamamı Yahudilerle başlar.
Yani, dini anlamda kurban kesme ritüeli de Yahudi aktivitelerine dayanır.
Öyle ki; Kızıldeniz'i ortadan ikiye bölünme efsanesi, Nuh’un gemisi gibi birçok efsanelerin tamamı Yahudiler tarafından dünya insanlarına miras olarak kalmıştır.
Öreğin, Musa’nın, İsrailleri Mısır’daki kölelikten kurtarma meselesi gibi…
İlk üç peygamber, Yahudi.
İlk üç ilahi kitap Tevrat, Zebur ve İncil Yahudilere gelmiş.
Dört kitaplı Peygamber'in ucu Yahudi. Hem 'de Arap yarımadasında ve Arapların en çok kalabalık olduğu coğrafyada.
Hz. Musa, Hz. Davut ve Hz. İsa.
Sonra. Yaratıcı ne düşünmüşse, Arapları küstürmemek, kızdırmamak ve gönüllerini almak için Hz. Muhammet'i göndermeye karar vermiş olmalı ki İsa’dan 522 yıl sonra tevdi edilmiştir.
Nihayeti, Allah’ın lütufluyla, Hz. Muhammet görevlendirilmiş.
Kuran-ı Kerim’in bir kısmı Yahudi, Hıristiyan ve diğer dinleri dışlamadan, hatta birçok alıntı yaparak kendisinden önce gelen Peygamberleri doğrular maiyetinde alıntılar yapmıştır.
Ancak; Kurban meselesine gelince, Hz. İbrahim'in, oğlunu kurban etme meselesi hem Kur’an’da hem de Yahudilerin kutsal kitabı Tahan'ın Tevrat bölümünde geçer.
Hz. İbrahim Yahudi'dir.
İki Kadınla evli; Kutsal kitaba göre, Hacer’den ilk çocuğu İsmail olur. İsmail’den bir süre sonra karısı Sare’den bir erkek çocuğu olur ve adını İshak koyar.
Kurban Müslümanlıktan asırlar önce vuku bulan, Yahudi ve Hristiyanlar da kurban olarak kutsanan Sare’den doğan İshak olduğuna inanılır ve kabul edilir.
Ancak İsmail, İbrahim’in ilk çocuğu, İshak ise ikinci çocuğudur. Dolayısıyla Yahudi şeriatı da göz önünde bulundurulduğunda kurban edilen çocuğun İsmail olması gerekmektedir.
Böylece Arapların Hz. İsmail soyundan olmasına karşı, Yahudiler Hz. İshak soyundan geldiğini kabul etmekte ve kendi soylarını yüceltmektedirler.
Yahudilerin Süleyman Mabedini MS 70 yılında Romalıların yıkmasıyla kurban genel olarak son bulmuş ya da askıya alınmıştır.
Örneğin, Tevrat kurban edilen çocuğun Ihsak olduğunu açıkça belirtirken, Kuran yoruma tam net olarak belirtmemiştir. Kuran’da toplam 8 Sürenin 12 yerinde İsmail'e değinirken, İshak 12 sürenin 17 ayetinde bahse konu olmaktadır. (Türkçe Kuran Prof. Dr. Niyazi Kahveci)
Bugüne gelirsek;
Ben asla ne kendimi ne de Allah’ı Kurbanla kandırmam
Bence iyilik etmek can almak, kan akıtmak değil.
Okuyanlara burs.
Hastaları tedavi, yoksul ve çaresizlere yardım en büyük sevaptır.
Ha birde tarikat ve cemaatlere kaptırmamanızı bilhassa tavsiye ederim
Benim yanımda komşu kocaman tosun kesti vallahide billahi de bir parça bile vermedi.
Kurban, küpte kavurma.
Kurban, derin dondurucu ’da…
Kurban, reklam yapanlar için bir fırsat.
Dedemiz, babamız kurbanı keser kesmez dörtte birini ev halkına ayırırdı. Diğerini komşulara dağıtırdı.
Şimdi öyle mi?