Türkiye, 2023/24 sezonunun ilk 4 aylık döneminde sofralık zeytin ihracatını geçen yıla göre yüzde 21 artışla 73,7 milyon dolara çıkardı. Döviz bazında yaşanan yüzde 52'lik değer artışı sektörü olumlu bir şekilde etkiledi.
Zeytincilik Sektöründeki Yatırımlar Meyvelerini Veriyor
Anadolu coğrafyasında 41 ilde, 500 bin üreticiyle büyük bir varlığa sahip olan Türkiye, zeytincilik sektörüne yönelik yaptığı yatırımların karşılığını alıyor. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Davut Er, sektördeki gelişmeleri değerlendirdi.
İhracatta Hedef 200 Milyon Doları Aşmak
Başkan Er, Türkiye'nin dünya lideri olduğu 2022/23 sezonundaki 735 bin tonluk sofralık zeytin rekoltesine vurgu yaparak, 2022/23 sezonunda yaşanan yüzde 7'lik artışın, ihracatın 184 milyon dolara ulaşmasını sağladığını belirtti. 2023/24 sezonu hedeflerini paylaşan Er, '75 bin ton civarında sofralık zeytin ihracatıyla, 200 milyon doların üzerinde döviz getirisiyle kapatmayı hedefliyoruz' dedi.
İhracatı Etkileyen Faktörler
Başkan Er, Türkiye'nin sofralık zeytin ihracatında en çok talep gören ülkeleri sıralayarak Almanya, Irak, ve Romanya'nın öne çıktığını belirtti. Ayrıca, maliyet artışlarına rağmen döviz getirisinde yaşanan yüzde 21'lik artışın sektörü olumlu etkilediğine dikkat çekti.