İstanbul - Coca-Cola İçecek (CCI), 2023 yılına ilişkin finansal sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Şirket, konsolide satış hacmindeki %2,6'lık azalmaya rağmen, yatırımlarını sürdürdüğünü ve operasyon coğrafyasına toplam 6,1 milyar TL yatırım yaptığını duyurdu. CCI'ın 2023 yılı net satış geliri organik bazda %8,4 artarken, net dönem karı %48,3 artış gösterdi. Yıl sonu faaliyet karı ise %26,2 artışla 14,5 milyar TL olarak kaydedildi.
Zorlu Ekonomide Etkin Portföy Kullanımı Büyümeyi Getirdi
CCI CEO'su Karim Yahi, 2023 yılsonu finansal sonuçları değerlendirirken, doğal afetler, ekonomik zorluklar ve komşu ülkelerdeki siyasi huzursuzlukların operasyonları olumsuz etkilediğini belirtti. Ancak, şirketin dinamik fiyatlandırma ve promosyon optimizasyonu gibi stratejilerle bu zorlukları aştığını ve etkili bir gelir büyüme yönetimi uyguladığını vurguladı.
Talepten Önce Yatırım Stratejisinden Ödün Vermeden 6,1 Milyar TL Yatırım
Satış hacmindeki düşüşe rağmen, CCI CEO'su Karim Yahi, talepten önce yatırım stratejisinden vazgeçmediklerini ve yatırımlarına yoğun bir şekilde devam ettiklerini açıkladı. Yahi, Türkiye operasyonlarına yapılan toplam yatırımın %33'ünün 6,1 milyar TL'ye ulaştığını ifade etti. Ayrıca, 2024 yılında Kazakistan Çimkent ve Özbekistan Semerkand'da yeni fabrikaların yanı sıra Azerbaycan, Irak ve Özbekistan'da da yeni fabrika temellerinin atılacağını söyledi.
Bangladeş Satın Alması ile 600 Milyonluk Nüfusa Hizmet Götürüyoruz
Yahi, Coca-Cola Bangladesh Beverages Limited'in satın alımının tamamlandığını ve bu sayede 600 milyon kişiye ulaştıklarını belirtti. Şirketin Bangladeş'te yaklaşık 1,2 milyon satış noktasında hizmet verdiğini ve Bangladeş'te büyümek ve değer oluşturmak için sabırsızlandıklarını sözlerine ekledi.