Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin toplu ulaşımda ‘devrim’ olarak yorumlanan dönüşümü vatandaşın da, toplu ulaşım esnafının da başını döndürdü..
1 Şubat Çarşamba günü başlayan dönüşüm için Büyükşehir Belediyesi’nin alt yapıyı oluşturmadığı ortaya çıktı..
İlk günlere olduğu gibi dün de büyük karmaşa vardı..
Antalyalılar, saatlerce duraklarda beklemek zorunda kaldılar..
İşlerine ve evlerine gitmekte uzun yıllardır böyle çile çekmediler dersek abartmış olmayız..
Çünkü toplu ulaşım esnafı da şaşkın durumda..
Yolculara yanıt vermekte büyük sıkıntı çektikleri gibi, balık istifi yolculuk yaptırmak zorunda oldukları için sıkıntı çekiyorlar..
Bazı güzergahlar değiştirildiği için sorulara yanıt veremiyor, bu yüzden de tepkilerin hedefi oluyorlar.
Vatandaş perişan, herkes burundan soluyor..
Ulaşımın sorumlu olduğu birimler ise evlere şenlik..
Hiçbir telefona doğru yanıt veremiyor, vatandaşların giderek artan tepkileri karşısında kimi zaman susmayı tercih ediyor, kimi zaman da tepkiye tepkiyle karşılık veriyor bilgi sahibi olmayan ya da böyle bir derdi bulunmayan görevliler..
Gerçek şu ki Büyükşehir Belediyesi bu işte hazırlıksız yakalandı..
Başta sosyal medya üzerinden ‘Toplu ulaşımda dönüşüm Antalya’ya iyi gelecek” mesajları atan Başkan Menderes Türel olmak üzere kimse böyle aksama ve tepki beklemiyordu..
Dahası 3 günde yaşanan olumsuzluklar toplu ulaşımla ilgili Büyükşehir Belediyesi’nin ilgili birimlerinin Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel’e eksik ve yanlış bilgi verdikleri anlaşılıyor.
Nitekim Türel, dün Büyükşehir Belediye Meclisi’nden aldığı yetkiyi kullanarak özel şirketlerin araçlarının bir bölümünü sıkıntının en çok yaşandığı hatlarda devreye sokarak tepkileri azaltmaya çalıştı..
Bu uygulama Türel’in kendisine her türlü güvence verilmiş olsa da temkinli davranmak zorunda olduğunu ortaya koydu..
Pekala sıkıntı nereden kaynaklanıyor ?
Ulaşım Esnaf A.Ş. Başkanı Mehmet İnce, aslında ilk gün teşhisi koymuştu..
Dedi ki “ Otobüs sayısı yetersiz, biz toplu ulaşım sorunsuz olarak 501 otobüsle yapılabileceğini düşünüyoruz ve bunu önerdik, Büyükşehir Belediyesi ise 420 otobüsü yeterli görüyor”
İlk gün yani 1 Şubat’ta 357 otobüs sefere çıktı, dün bu sayı 365’e yükselse de sıkıntı aşılamadı..
Demek ki ulaşım esnafının önerilerine kulak vermek gerekli..
Esnaf 501 otobüs diyor, Büyükşehir 420’yi yeterli görüyor..
Aradan 80 fark var, haydi 50 yeni birkaç gün içinde devreye girdi, sorun bitecek mi ?
Bitmeyeceği ortada..
İtiraf etmeliyim ben toplu ulaşımın hep otobüslerle yapılmasından yanayım…
Türel’in ilk döneminde dayatma ile alınan minibüslerin başta engelli ve yaşlılar olmak üzere yolculara büyük sıkıntı verdiği gibi, trafiği de kilitlediğini biliyorum..
Esnaf için yeni otobüs almanın ekonomik olarak büyük risk olduğunu da kabul ediyorum..
Bu durumda Büyükşehir dönüşümü belirli bir sistem dahilinde, birden bıçak gibi keserek değil de deneme yanılma yöntemiyle hangi hatlarda sıkıntı yaşanır, vatandaş mağdur olmadan, esnaf sıkıntıya girmeden bu iş nasıl kotarılır bunu denemeliydi..
“Ben yaptım oldu” mantığının, anlayışının çilesini sadece ulaşım esnafı değil, vatandaş çekiyor.
Sonuç olarak toplu ulaşımda dönüşüm Antalya’ya iyi gelmedi..
Türel, sadece esnafın değil Antalyalıların da tepkisini çekiyor.