Göreve
geldikleri günden bu yana özellikle dijital alanda yaptıkları çalışmalar ile
ilçe sakinlerinin kendilerine daha hızlı ulaşabildiğini kaydeden Başkan Semih Esen,
vatandaşların taleplerine yaklaşık üç yıl önce hizmete açtıkları Halk Masa ile
anında dönüş yaptıklarını belirtti. İlçe sakinlerinin her talebini Halk Masa
üzerinden kayıt oluşturarak incelediklerini dile getiren Esen, taleplerin
çoğuna anında müdahale ettiklerini belirtti. Bazı sorunların ise aylık veya
yıllık planlamalar ile çözülebildiğine değinen Esen, dijitalleşmenin hayatı
kolaylaştırdığını söyledi.
GÜNDE 80 TALEP
Dijitalleşmenin
sağlık bir şekilde kullanılması halinde hayatı çok kolaylaştırdığını söyleyen
Başkan Esen, sadece Halk Masa sistemi üzerinden bile günde yaklaşık 80 tane
talep aldıklarını belirtti. İnsanların belediyeye gelmeden birçok sorun,
şikayet ve talebini Halk Masa aracılığı ile kendilerine ilettiğini dile getiren
Esen, sözlerine şöyle devam etti: “Göreve geldiğimde Halk Masa adında bir yazılım
geliştirdik. Halk Masa olarak yaptığımız bu yazılım, insanların taleplerini
belediyeye daha hızlı bir şekilde iletmelerini sağlayan bir sistem. Halkın,
taleplerini bize iletmesi için kurduğumuz Halk Masa’mıza günde yaklaşık 80
talep geliyor. Taleplerin önemli bir kısmı anlık müdahale ile çözülebilecek
taleplerken, bir kısmı da ancak aylık veya yıllık planlama gerektiren sorunlar
oluyor. Anlık müdahale ile çözülebilecek olan taleplerin hemen hemen tamamına
yakını aynı gün içerisinde sonuçlandırıyoruz.”
ÜCRETSİZ VE KOMİSYONSUZ
Kendi
imkanları ile geliştirdikleri “Konyaaltı Esnafım” uygulamasına da parantez açan
Başkan Esen, uygulamanın ücretsiz ve komisyonsuz olması, kullanıcılar
tarafından memnuniyetle karşılandığını kaydetti. İnternet ortamında yapılan
satışların neredeyse perakende satışın yüzde 50’sini geçtiği bir dönemde
olduklarını ifade eden Esen, bu durumu göz önünde bulundurarak “Konyaaltı
Esnafım” uygulamasını geliştirdiklerini belirtti. Büyük şirketlerin yaptığı
uygulamaların yüksek komisyon ile çalışması mahalle esnafının üzerinde büyük
yük oluşturduğuna dikkat çeken Esen, Konyaaltı’nda bu sorunu çözüme kavuşturmak
için böyle bir uygulama yaptıklarını söyledi. Küçük esnafın bir mahalle için
çok önemli olduğunu belirten Esen, mahalle esnafı kültürünü yaşatmak için
ellerinden geleni yapacaklarını dile getirdi.
“EMEK SÖMÜRÜSÜ VAR”
Büyük
şirketler tarafından kurulan internet uygulamaların yüzde 20’leri bulan
komisyonlar ile alın teri döken küçük esnafın satışından pay almasını doğru
bulmadığını söyleyen Başkan Esen, esnafın kazancına, haksız rekabet sonucunda
ortak olunduğunu belirtti. Tüketiciler olarak her şeyin farkında olduklarını
belirten Esen, “Bu şekilde bir emek sömürüsü olduğunun farkındayız. Fakat
maalesef bir yerde bizim de kolayımıza geliyor. Gidip alışveriş yapmak yerine
bir siteye girip oradan sipariş verip biraz sonra elimizde olması bizim de
işimize geliyor. Bugün biz farkındayız. Emin olun yarın çocuklarımız farkında
bile olmayacak. Alışverişler tamamen internet üzerinden yapılacak. Böyle olduğu
zaman da küçük esnafımız maalesef mahallelerde bir bir dükkanlarını kapatacak. Dükkanın
kapanması mahallede sadece bir tedarikçinin eksilmesi anlamına gelmiyor.
Mahalledeki esnaf hepimiz için aslında bir yedi emindir. Güvenilir kişidir”
şeklinde konuştu.
ESNAFIM UYGULANMASI HİZMETTE
Türk
toplumunun en güzel yönü, mahallesindeki esnaf ile olan bağı olduğunu belirten
Başkan Esen, bu bağı korumak adına Konyaaltı Esnafım uygulamasını devreye soktuklarını
ifade etti. Mahalle esnafının, perakende satışını ele geçiren büyük şirketler
ile rekabet edecek güçte olmadığını söyleyen Esen, küçük esnafın yanında
durmaya devam edeceklerini dile getirdi. Başkan Esen, konuşmasına şöyle devam
etti: “Bir haftadır hizmette olan Esnafım uygulamasını denemek amacıyla sipariş
verdim. Sipariş yarım saat içerisinde elimize ulaşıyor. Yaklaşık 300 restoranın
90’nı sisteme giriş yapmak için başvuru yaptı. Şu an sistemde 75 tane işletmeyi
sisteme aktif bir şekilde kaydettik. Bölgesel bir online satış sistemi ilk kez
bir belediye tarafından kuruldu. Daha önce bazı belediyelerde esnaf ile
müşterinin birbirine ulaşmasını sağlayan sadece iletişim bilgilerini kapsayan
uygulamalar vardı. Ama Konyaaltı Esnafım uygulaması aktif satış imkanı sağlayan
ilk internet uygulaması oldu. Halkın desteği ile bu sistemin daha çok
büyüyeceğine inanıyoruz. Ne kadar büyürse o kadar az emek sömürüsü olacağını
düşünüyoruz. Bunun tüm belediye ve yerleşim yerlerinde yayılması halinde de hep
şikayet ettiğimiz, üreticiden daha fazla kazanan aracıların bir bölümünden,
esnafı kurtarmış olacağız.”
Haber Merkezi