Sağ Dikey Reklam Alanı Genişlik: 160px Yükseklik: 600px
Antalya Haberleri
Akdeniz Gerçek Gazetesi Özel Haber “UCUZ ÜLKE“ imajını yıkmalıyız

“UCUZ ÜLKE“ imajını yıkmalıyız

Cornelia Diamond Golf Resort Spa Otel Genel Müdürü Zafer Alkaya, Türkiye’nin turizmdeki ‘ucuz ülke’ imajının yıkılması gerektiğini belirterek, “Türkiye’nin ucuz ülke imajını doğru bulmuyorum.

3 Dakika
OKUNMA SÜRESİ
   “UCUZ ÜLKE“  imajını yıkmalıyız


Dünyanın hiçbir yerinde havaalanına 25 dakika mesafede 15-16 tane golf sahasının nitelikli şekilde yayıldığı bir destinasyon yoktur. Dolayısıyla böylesine kaliteli tesisleri ucuza satamazsınız” dedi.

 

 

Cornelia Diamond Golf Resort Spa Otel Genel Müdürü Zafer Alkaya, Türkiye’nin tesislerini değerinde satamamak gibi bir sorunu olduğunu söyledi. Akdeniz GERÇEK’e konuşan Alkaya, Antalya turizminin bu sezon için fiyat endeksli gittiğini vurgulayarak, “Belek bölgesinden fiyatlardan dolayı çok fazla bir akış yok. Bu son derece önemli bir olay. Yani Antalya turizmi şuanda fiyat endeksli gidiyor. Biz doğal olarak ucuz satamıyoruz. Çünkü Belek bölgesindeki tesislerin tamamı nitelikli oteller. Biz bu yüksek standardımızı korumak zorundayız. Geleceğe dönük yatırım yapmak zorundayız. Biz bu otelleri ucuza satarsak bir daha bu fiyatlara geri dönemeyiz. Satarsak eğer alışkanlık yapar ve hep ucuz ister turist, pahalıyı vermez size. Değeri 5 olan bir ürünü, 3’e satarsanız eğer tekrar 5’e çıkarmanız çok zor olur” dedi.

 

SABIRLI OLMALIYIZ

Türkiye ve Antalya olarak sabırlı olunmasını gerektiğini altını çizen Alkaya, “Türkiye turizminin sorunu ucuz fiyat politikasıdır. Bunu yapmamamız gerekiyor. Yani değerinde satmakta ısrar etmek zorundayız. Biraz sabırlı olmak zorundayız. Bugün belki satmıyoruz ama beklemek zorundayız. Acele edersek ileriye dönük bazı şeyleri ıskalarız. Bunun çözümü; acele etmemek, ucuza satmamak ve sabırlı olmaktır. Bu bir süreç ve bugünden yarını düzelmez. Çok zor bir dönemden çıktık. Ufukta iyi işaretler var. Biz bunu görüyoruz. Yine tekrar ediyorum; sabırlı olmamız lazım” diye konuştu.

 

UCUZ TESİSLERE RAĞBET VAR

40 yılını turizme vermiş bir turizm emekçisi olarak gördüklerini söylemek zorunda olduğunu ifade eden Zafer Alkaya, şöyle konuştu: “Görüyoruz ki ucuz tesislere rağbet var. Turist, Türkiye’yi ucuz fiyatından dolayı tercih eder bir görüntü var şuanda. Bu bize yetmez. Ucuz ürünleri de satacağız ama yanında değerli ürünlerimizi, pahalı ürünlerimizi bilmeliyiz ki bir bileşke yakalayabilelim. Hem rakamsal anlamda hem de sosyal kimliği açısından bir bileşke yakalayabilmemiz buna bağlıdır. Bu sözler, 40 senesini turizme vermiş bir turizmci emekçisinin sözüdür, değerlendirmesidir. 2 milyon turistin geldiği dönemlerden 30-35 milyon turiste çıktığımız dönemde emek vermiş, mücadele etmiş bir turizm neferi olarak söylüyorum bunları.”

 

BÖYLE BİR DESTİNASYON YOK

Türkiye’nin turizmdeki ucuz ülke imajını doğru bulmadığını da kaydeden Alkaya, açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Belek bölgesinde gerçek anlamda diyebileceğimiz 5 yıldızlı otel sayısı en az 25 otel var. Yatak sayısı 25 bin civarında. Bu oteller, dünya çapında dizayn edilmiş oteller. Dünyanın hiçbir yerinde havaalanına 25 dakika mesafede 15-16 tane golf sahasının nitelikli şekilde yayıldığı bir destinasyon yoktur. Dolayısıyla böylesine kaliteli tesisleri siz ucuza satamazsınız. Bu doğru olmaz. Bunun değerini bilmemiz lazım. Türkiye’nin ucuz ülke imajını biz doğru bulmuyoruz. Türkiye ucuz ürünleri pazarlayan bir ülke değil, hatta rakiplerimizde olmayan oteller var bizde. Rakiplerimizi kıskandıran tesislerimiz var bizim. Niye ucuz ülke olalım ki?” Kubilay ELDEMİRCİ

 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
“Molozlar temizlenecek”

“Molozlar temizlenecek”