Dünyanın hiçbir
yerinde havaalanına 25 dakika mesafede 15-16 tane golf sahasının nitelikli
şekilde yayıldığı bir destinasyon yoktur. Dolayısıyla böylesine kaliteli
tesisleri ucuza satamazsınız” dedi.
Cornelia Diamond Golf Resort Spa Otel Genel Müdürü Zafer
Alkaya, Türkiye’nin tesislerini değerinde satamamak gibi bir sorunu olduğunu
söyledi. Akdeniz GERÇEK’e konuşan Alkaya, Antalya turizminin bu sezon için
fiyat endeksli gittiğini vurgulayarak, “Belek bölgesinden fiyatlardan dolayı
çok fazla bir akış yok. Bu son derece önemli bir olay. Yani Antalya turizmi
şuanda fiyat endeksli gidiyor. Biz doğal olarak ucuz satamıyoruz. Çünkü Belek
bölgesindeki tesislerin tamamı nitelikli oteller. Biz bu yüksek standardımızı
korumak zorundayız. Geleceğe dönük yatırım yapmak zorundayız. Biz bu otelleri
ucuza satarsak bir daha bu fiyatlara geri dönemeyiz. Satarsak eğer alışkanlık
yapar ve hep ucuz ister turist, pahalıyı vermez size. Değeri 5 olan bir ürünü,
3’e satarsanız eğer tekrar 5’e çıkarmanız çok zor olur” dedi.
SABIRLI OLMALIYIZ
Türkiye ve Antalya olarak sabırlı olunmasını gerektiğini
altını çizen Alkaya, “Türkiye turizminin sorunu ucuz fiyat politikasıdır. Bunu
yapmamamız gerekiyor. Yani değerinde satmakta ısrar etmek zorundayız. Biraz
sabırlı olmak zorundayız. Bugün belki satmıyoruz ama beklemek zorundayız. Acele
edersek ileriye dönük bazı şeyleri ıskalarız. Bunun çözümü; acele etmemek,
ucuza satmamak ve sabırlı olmaktır. Bu bir süreç ve bugünden yarını düzelmez.
Çok zor bir dönemden çıktık. Ufukta iyi işaretler var. Biz bunu görüyoruz. Yine
tekrar ediyorum; sabırlı olmamız lazım” diye konuştu.
UCUZ TESİSLERE
RAĞBET VAR
40 yılını turizme vermiş bir turizm emekçisi olarak
gördüklerini söylemek zorunda olduğunu ifade eden Zafer Alkaya, şöyle konuştu:
“Görüyoruz ki ucuz tesislere rağbet var. Turist, Türkiye’yi ucuz fiyatından
dolayı tercih eder bir görüntü var şuanda. Bu bize yetmez. Ucuz ürünleri de
satacağız ama yanında değerli ürünlerimizi, pahalı ürünlerimizi bilmeliyiz ki
bir bileşke yakalayabilelim. Hem rakamsal anlamda hem de sosyal kimliği
açısından bir bileşke yakalayabilmemiz buna bağlıdır. Bu sözler, 40 senesini
turizme vermiş bir turizmci emekçisinin sözüdür, değerlendirmesidir. 2 milyon
turistin geldiği dönemlerden 30-35 milyon turiste çıktığımız dönemde emek
vermiş, mücadele etmiş bir turizm neferi olarak söylüyorum bunları.”
BÖYLE BİR
DESTİNASYON YOK
Türkiye’nin turizmdeki ucuz ülke imajını doğru
bulmadığını da kaydeden Alkaya, açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Belek
bölgesinde gerçek anlamda diyebileceğimiz 5 yıldızlı otel sayısı en az 25 otel
var. Yatak sayısı 25 bin civarında. Bu oteller, dünya çapında dizayn edilmiş
oteller. Dünyanın hiçbir yerinde havaalanına 25 dakika mesafede 15-16 tane golf
sahasının nitelikli şekilde yayıldığı bir destinasyon yoktur. Dolayısıyla
böylesine kaliteli tesisleri siz ucuza satamazsınız. Bu doğru olmaz. Bunun
değerini bilmemiz lazım. Türkiye’nin ucuz ülke imajını biz doğru bulmuyoruz.
Türkiye ucuz ürünleri pazarlayan bir ülke değil, hatta rakiplerimizde olmayan
oteller var bizde. Rakiplerimizi kıskandıran tesislerimiz var bizim. Niye ucuz
ülke olalım ki?” Kubilay ELDEMİRCİ