Antalya’da
seçimlerin iki kozu, siyasetçilere göre müjdesi(!)Kırcami planlaması ve hızlı
tren..
Kırcami planlaması, ya da Kırcami bölgesinin imara
açılması hikayesi 1980’li yıllara kadar uzanıyor..
Hemen her yerel ve genel seçim öncesinde siyasi partiler
ve adaylar Kırcami’ye imar getirmek sözü verdiler, vatandaşın planlama, imar
umudunu sandıktan çıkmak, seçim kazanmak için kullandılar..
Kırcami hem
seçimde öne çıktı ama Kırcami’yi AKP, 31 Mart yerel seçimlerinde kolay kolay
unutulmayacak bir yöntemle kullandı..
AKP, Kırcami’de resmen tapu dağıttı..
Hem de
tapuları Çevre ve Şehircilik Bakanı
Murat Kurum’a dağıttırdılar.
Yani AKP,
Büyükşehir ve Muratpaşa seçimlerini kazanmak için son kozunu Kırcami’de
kullandı.
Seçim bitti, AKP, hem Büyükşehir’i, hem de Muratpaşa’yı
CHP’ye kaptırdı.
Kırcami’de oy uğruna halka dağıtılan tapuların hiçbir
geçerliliği olmadığı ortaya çıktı..
Dahası AKP, Toprak
Koruma Kurulu’nun Kırcami’de yapılaşmanın önüne açacak kamu yararı kararının
iptalini de halktan saklamıştı..
AKP, bir sonraki seçimde yine Kırcami üzerinden siyaset
yapmaya kalkışır mı bunu hep birlikte göreceğiz..
Seçimlerin ikinci
kozu ise hızlı tren..
AKP’liler, her seçim öncesinde Antalya’ya hızlı tren
getiriyorlar..
Her seçim öncesinde AKP’li bakanlar Antalya’ya
hızlı tren müjdesi verdi, vermeye de devam ediyorlar..
Ancak hızlı tren Antalya’ya
bir türlü gelmiyor..
AKP’li Bakanlar, son olarak 2023 tarihini
verdiler..
Verdiler de bu pek olanaklı
görünmüyor..
Yani Antalya 4 yıl sonra da
hızlı tren hattına bağlanamayacak..
Ajansların geçtiği son haber
de hızlı tren projesiyle ilgili
Şöyle başlıyor ajansın haberi :
“Antalya'nın
yaklaşık bir asırdır konuşulan tren macerası, son yıllarda hükümetin hızlı tren
projeleri kapsamına alındı”
Haberde hızlı tren masalı şöyle anlatılıyor :
“Antalya'yı
Anadolu'ya bağlayacak iki hızlı tren hattı projesi bulunuyor. Biri Eskişehir'e
bağlantılı Afyonkarahisar-Isparta ve Burdur üzerinden, diğeri de Ankara ve
Kayseri'ye bağlantılı Kapadokya bölgesiyle özellikle turizm açısından büyük
önem arz eden Konya üzerinden planlanan iki hızlı tren projesi üzerinde uzun
yıllardır çalışılıyor. İki proje üzerinde hat belirleme çalışmaları büyük
oranda tamamlanırken, Konya üzerinden gerçekleştirilmesi planlanan hatla ilgili
bir aşama daha tamamlandı”
Hızlı tren masalının en çarpıcı bölümü ise ÇED raporu..
'Çevresel Etki Değerlendirmesi ‘ne(ÇED)olumlu
karar verilmesi dikkat çekici.
Kırcami’de geçersiz tapu dağıtan Çevre ve Şehircilik
Bakanı Murat Kurum’a bağlı Konya Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'nce
yayımlanan kararda, Karatay, Meram,
Selçuklu, Akören, Beyşehir, Çumra, Emirgazi, Seydişehir ilçelerinden geçecek
olan Kayseri-Nevşehir-Aksaray- Konya- Antalya Hızlı Tren Demiryolu
projesine ÇED Yönetmeliği kapsamında 'ÇED
Olumlu Kararı' verildiği belirtildi.
Hızlı tren
güzergahının Antalya bölümü ise pek çok sıkıntıyı, itirazı, davayı ortaya
çıkaracak kadar önem taşıyor..
Projeye göre hızlı
tren Kepez, Aksu, Serik, Manavgat, Seydişehir ve Beyşehir arasından geçip
Konya'ya ulaşacak..
Antalya bölümünde SİT alanları, tarihe eserler, ormanlar,
tarım alanları bulunduğu göz önünde bulundurulduğunda sorunun boyutları da net
bir şekilde anlaşılır..
Antalya-Konya-Aksaray-Nevşehir- Kayseri hızlı tren
hattının toplam uzunluğunun 639 kilometre.
Projede 47 adet köprü ve viyadük var ve bu köprülerin toplam
uzunluğu 14 bin 45 metre.
Ayrıca Antalya'dan Kayseri'ye kadar 60 adet tünel var.
Bu tünellerin de uzunluğu 137 bin 892 metre.
Antalya-Kayseri arasındaki hattın maliyeti şimdilik 11 milyar 576 milyon lira..
Seçim yorgunuyuz,
akşam sabah yeni bir seçim kararı alınırsa da şaşırmayın..
Olası bir erken seçimde siyasi partilerin ve adayların
Kırcami planlamasını ve hızlı tren masalını oy için kullanmaları da sürpriz
olmaz…