Sağ Dikey Reklam Alanı Genişlik: 160px Yükseklik: 600px
Antalya Haberleri
Akdeniz Gerçek Gündem Eğitim kökten değişmeli

Eğitim kökten değişmeli

Eğitim-Sen, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı değerlendirme toplantısında önemli uyarılarda bulundu. Şube başkanı Kadir Öztürk, yaptığı açıklamada eğitimin her alanında köklü değişiklere ihtilaç olduğunu söyledi.

3 Dakika
OKUNMA SÜRESİ
Eğitim kökten değişmeli

 Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim-Sen), 2018-2019 eğitim-öğretim yılının bitmesinin ardından ülke genelinde eş zamanlı değerlendirme toplantısı da düzenledi. Eğitim-Sen Antalya Şubesi’nde gerçekleşen toplantıya Şube Başkanı Kadir Öztürk, Şube Sekreteri Mustafa Vakit, Mali Sekreter Durdu Avcı, Hukuk Sekreteri Çiğdem Altındaş Peker katıldı.

YAPISAL SORUNLAR VAR

Türkiye’de eğitim sistemi, uzun süredir ciddi yapısal sorunlarla karşı karşıya bırakıldığını iddia eden Öztürk, “Eğitimin temel sorunlarına yönelik çözümsüzlük politikaları 2018-2019 eğitim öğretim yılı boyunca yapılan düzenlemeler, sistem değişiklikleri ve fiili uygulamalarla sürdürüldü. Vizyon Belgesi kapsamında eğitim sisteminin bütün kademelerinin daha piyasacı ve inanç merkezli olarak yeniden yapılandırılması, öğretmenlik meslek kanunu üzerinden öğretmenlik mesleğinin rekabet ve performans ekseninde iyice itibarsızlaştırılması, okul yöneticiliğinin işletmeci bir anlayışla profesyonelleştirilmesi, son olarak ortaöğretim sisteminde yapılan değişiklikler 2018-2019 eğitim öğretim yılında öne çıkan tartışma başlıklarını oldu” dedi.

SİYASİ TORPİL VE KAYIRMACILIK

15 Temmuz 2016 sonrasında tek bir kadrolu öğretmen ataması yapılmadığını hatırlatan Öztürk, şöyle konuştu: “Nisan 2019 itibariyle MEB bünyesinde görev yapan sözleşmeli öğretmen sayısı 83 bin 366, ücretli öğretmen sayısı ise 92 bindir. MEB, öğretmen atamalarına mülakat kriteri getirerek öğretmen atamalarında siyasi torpil ve kayırmacılığı ön plana çıkarmış, KPSS’de birinci olan ya da dereceye giren çok sayıda öğretmen adayı mülakat komisyonları tarafından haksız şekillerde elendi.”

İMAM HATİP SAYISI ARTTI

“Geçtiğimiz eğitim öğretim yılı başında ortaöğretime geçişte yerel yerleştirmede en çok tercih edilen okul türü olan Anadolu liselerindeki öğrenci sayısı, imam hatip liselerini tercih etmek zorunda bırakılan öğrencilerin üç katı olmasına rağmen, imam hatip lisesi sayısı ısrarla arttırılmaktadır” diyen Öztürk, 2018 LGS’de 297 olan Anadolu İmam Hatip Lisesi sayısının 2019 LGS’de 339’a çıkarıldığını kaydetti.

MUHAFAZAKAR İDEOLOJİ BASKISI

Eğitim sisteminin, toplumsal cinsiyet eşitliğinden uzak ve giderek dinsel içerikler kazanan muhafazakar egemen ideolojinin yoğun baskısı ve denetimi altında olduğunu iddia eden Öztürk, “Toplumsal yaşamın her alanında görülen cinsiyetçilik ve cinsiyetçi uygulamaların en yoğun görüldüğü alanların başında eğitim geliyor. Eğitim programlarında ve ders kitaplarında ülkedeki etnik, dilsel, kültürel ve inanç çeşitlilik neredeyse hiç yansıtılmıyor. Türkiye’nin laik, bilimsel eğitim konusunda olduğu gibi, anadilinde eğitim konusundaki olumsuz sicili aynen devam ediyor” şeklinde konuştu.

EĞİTİM TEHDİT ALTINDA

Okullarda yaşanan şiddetin giderek artması, Türkiye’de eğitimin çok ciddi bir tehdit ile karşı karşıya olduğunu gösterdiğini belirten Öztürk, “MEB’in okul içinde özel güvenlik birimleri veya okul çevresine polis yığarak sorunu kolluk kuvvetleri ile çözme arayışının hiçbir işe yaramadığı bir kez daha görülürken, eğitimde şiddet sorununun çözülmesi için yapısal, kurumsal ve kültürel anlamda köklü dönüşümlere ihtiyaç olduğu görülmüştür” diyerek, okullarda ve okul önlerinde yaşanan şiddet olaylarının tırmanışa geçmesi sonucunda yüzlerce şiddet olayı meydana geldiğini, bu olaylarda çok sayıda öğrenci ve öğretmenin hayatını kaybettiğini

YAP-BOZ TAHTASI OLDU

“MEB, yıllardır yaptığı değişikliklerle eğitim sistemini yap-boz tahtasına çevirdi” diyen Öztürk, sözlerini şöyle noktaladı: “Son olarak açıklanan yeni müfredat üzerinden öğrenci ve velilerin kafasını karıştırmak dışında eğitimde somut ve çözüme dayalı politikalar geliştiremedi. Okul öncesi eğitimden başlayarak eğitim yatırımlarına, ders kitaplarının hazırlanmasından eğitim yöneticilerinin belirlenmesine özen gösterilmeli.” Dilara AÇİKYİLDİZ

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
Caretta caretta sahilini sürenler ortada yok

Caretta caretta sahilini sürenler ortada yok