Büro Emekçileri Sendikası (BES) Antalya Şubesi Eğitim ve Örgütlenme Sekreteri Ümit Şeker, İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nün 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarının vardiya saatlerini değiştirme kararına tepki gösterdi.
Bakanlık, Sorunları Çözmek Yerine Vardiya Saatleriyle Oynuyor
Ümit Şeker, Bakanlığın 112 Acil Çağrı Merkezlerine daha fazla personel atamak, geçici görevlendirmelerin iptaline dönük talimatlarını illere uygulatmak, çalışma koşullarını iyileştirmek yerine vardiya saatleriyle oynayarak 112 Acil Çağrı Merkezlerindeki sorunları çözdüğünü düşündüğünü belirtti.
Yeni Bilgisayar Sistemi Sorunları
Şeker, vardiya sistemi dışında sorunsuz çalışan Aselsan’ın 112 AÇM bilgisayar sisteminin 2023 yılı Şubat ayında bırakıldığını ve yeni geçilen sistemde yaşanan sorunlarla ilgili tutulan onca tutanağa, tüm illerden İçişleri Bakanlığına iletilen sorunlara rağmen hala daha 112 AÇM’lerdeki sorunlu bilgisayar sisteminin düzeltilmediğini ifade etti.
Çalışanların Talepleri
Ümit Şeker, Büro Emekçileri Sendikası’nın 112 Acil Çağrı Merkezlerindeki üyeleri ve çalışanlar adına taleplerini sıraladı. Bu talepler arasında vardiya sisteminin personelin fikri alınarak belirlenmesi, bilgisayar sistemindeki sorunların acilen düzeltilmesi, 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarına servis ve yemek imkânı sağlanması, yeni atamaların yapılması ve 112 Acil Çağrı Merkezi personellerinin farklı kurumlarda görevlendirilmemesi yer alıyor.
Sendika Mücadelesini Sürdürecek
Ümit Şeker, “Biz anlatmaktan ve mücadele etmekten bıkmayız. Büro Emekçileri Sendikası olarak 112 Acil Çağrı Merkezi emekçilerinin ve vatandaşın sesi olacak ve 112 Acil Çağrı Merkezi emekçilerinin haklı mücadelesini büyüteceğiz” dedi.