Sağ Dikey Reklam Alanı Genişlik: 160px Yükseklik: 600px
26°
Akdeniz Gerçek Gündem Antalya’nın Canına Tak Etti! Hızlı Tren Hızlı Gelsin

Antalya’nın Canına Tak Etti! Hızlı Tren Hızlı Gelsin

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Ali Bahar, yıllardır vaat edilen hızlı tren projesinin Antalya’nın hakkı olduğunu belirtti ve projenin öne çekilmesi için imza kampanyası başlatacaklarını duyurdu.

4 Dakika
OKUNMA SÜRESİ
Antalya’nın Canına Tak Etti! Hızlı Tren Hızlı Gelsin
MUHABİR: Kamer Durdu

ATSO Başkanı Ali Bahar, “Antalya’nın ülke turizminin dinamosudur. Türkiye ortalamasının çok üzerindeyiz âmâ otellerin doluluk oranları için günübirlik konaklamalardan dolayı 2023 yılında memnuniyet yaşayamadık. 2023 sonlarında gerçekleşen değişiklikle düzenleme yapıldı. Kayıt dışı sektöre dönüşmüş olan alanı kontrol atına almakla kalmıyor, iyi niyetli iş insanlarını koruyor. Hızlı Tren, karayolu ve demiryolu ile şehrimize lojistik bağlantısı havayolu kabiliyeti ile kıyaslandığında oldukça geri bir sırada. 2028 yılı için planlanan hızlı tren projesi müstesna şehir Antalya’nın en doğal hakkıdır. Çok yakında bu projenin öne alınması için imza kampanyası başlatıyoruz. Sizlerden de destek bekliyoruz. Antalya’da trafiğin yüzde 40’ını turizm, yüzde 30’unu tarım ve yüzde 30’unu da genel hizmetler oluşturmaktadır. İlçeler arası raylı sistem ve otoban yatırımları olmazsa şehrin kitleneceği görülmektedir. Etçi etini, fırıncı ekmeğini, otel personelini görev yerine vaktinde ulaştırmamaktadır. Kiralık evlerdeki artışlar turizm personelinin konaklamasını zorlaştırmaktadır. Turizm personelinin ihtiyacı olan lojman sorunun çözmek için sizlerden turizm bölgelerine yakın arazilere, lojman ihtiyacına uygun şekilde personel köyleri oluşturulması ve uygun imar planı oluşturulmasını talep ediyoruz. Müzik yayını yapan işletmelerin müzik birlikleri tarifelerinde ciddi şikayetleri var. Kolluk kuvvetleri tarafından düzenlenen baskın şeklindeki denetimlerin işletmelerin itibarını zedelediği sadece sektörü zora sokmadan makul düzeye çekilmesi istenmektedir” diye konuştu.

Her Üç Turistten biri Antalya'ya Geliyor

ATSO Başkanı Ali Bahar, “1 yıl önce yaşadığımız depremlerin ardından hayatını kaybedenlere rahmet diliyorum. En büyük yıkımı yaşadık. Başka bir acıyı da Erzincan’da yaşadık. Kendilerini dualarımızla cennete yolcu ediyor, ailelerine başsağlığı diliyorum. Türkiye ekonomisi son yıllarda, önemli sorunlar yaşamıştır. Hepimiz bu ülkenin bir parçasıyız. Bu sorunları bizlikte yaşadık ve yaşamaya devam ediyoruz. Türkiye ekonomisisin en büyük sorunu enflasyondur. Enflasyonu aşağıya çekmek içi alınacak kararların arkasındayız. Başka bir konu ise faiz ve kurdur. Bu konuda önemli şikayetler alıyoruz. Yüksek faiz yatırım ve istihdam imkanlarını zayıflatıyor. Enflasyon için mücadele sonuçlanana kadar şikayetlerden uzak durmak zorundayız. Geçtiğimiz günlerde TCMB Başkanı’na açık mektup ilettik. Bu konuda talebimiz makul hızda yavaşlayan iç talebi aniden soğurtacak adımlardan kaçınılmalıdır. KDV oranlarında işletmeye yönelik fark olması reel sektörü zorluyor. Türkiye’de kurulan 20 şirketten 1’i Antalya’da kurulmaktadır. İstanbul’dan sonra en fazla yabancı şirket kurulumu Antalya’da oluyor. Antalya 2023 yılında turist rekoru kırdı. Beklenmedik bir gelişme olmazsa 2024’de yeni rekorlar kırılacak. Ülkemize gelen her 3 turistten 2’si Antalya’ya geliyor. 2023 yılı turizm verilerine baktığımızda niteliğin önemli olduğunu görüyoruz. 2024 hedeflerini belirlerken kişi başı harcamayı da arttırmamız gerekiyor. Bakanlığımızın uzak ülkeler stratejisi bizimde stratejimiz” dedi.

İkili eğitime Çözüm

Antalya Valisi Hulusi Şahin, “2019 turizmde zirve yılı iken Türkiye buradan bir pay alıyordu ama pandemi tünelinden çıkınca hem turist sayısında hem gelir miktarında birkaç basamak rakip ülkeleri geçmişti. Kısa vadede 60 milyar, orta vadede 100 milyar dolar hedeflerine Antalya olarak sahibiz. Antalya’nın turizmcileri sanayicileri bunu yapacak dinamizme sahipler. Türkiye’nin dünyanın en fazla antik kenti olan ören yerleri var. Bir kısmı bazı ülkelere imtiyaz hakları verilerek, arkeolojik unsurları kazıyorlar. Bakanımızın son dokunuşu ile alanlara Türk arkeologlar atandı. 100 sende yapılan kazı 1-2 yılda geçilmeye başlandı. Antalya eğitiminde birkaç ilde ikili eğitim problemini aşabilmiş değiliz. İkili eğitim modern bir sistem değil, mecburiyetten yapılan bir eğitim sistemi. İdeal olan makul saatlerde çocukları eğitime almak ve uzun teneffüs verebilmektir. Antalya’da ikili eğitimi kısa sürede bitireceğiz” dedi.

Tüm Zamanların Rekokru Kırıldı

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, “Turizmde rekorlar ile dolu yılı geride bıraktık. Turizm gelirleri 54.3 milyar Dolar’a çıktı. Turizmin başkenti gözbebeğimiz Antalya’da 16 milyonu aşkın ziyaretçi ile tüm zamanların rekorunu kırdık. Turizmin durma noktasına geldiği pandemide hızlı ve yerinde bir hamle yaptık ve rakiplerimizden ayrıştık. Türkiye bu süreci en az kayıpla arttıran bir ülke oldu. Bu noktaya tesadüfen gelmedik. Dünyanın dört bir yanında tanıtım çalışması yapıyoruz. Dijital medyada tanıtıma önem veriyoruz. Eskiden Türkiye dediğimizde deniz kum güneş akla gelirdi şimdi 60 ürün tanıtıyoruz. Turizmin 12 aya yayılmasının kültür turizmle bağı var. Bu mirası en iyi şekilde korumak ve kültür turizmine kazandırmak için projeleri hayata geçirdik. Geleceğe Miras Projemizin sayısı artıyor. Hedefimiz son 60 yılda arkeolojik alanlarda yapılanları 4 yılda tamamlamak istiyoruz. 12 ay boyunca kazı yaptırıyoruz. Son 20 yılda turizm amaçlı çevre düzenlemesi, ücretsiz halk plajı yapımı gibi faaliyetler için 3.6 milyar kaynak kullandırdık. Bu yatırımların güncel değeri 22,5 milyardır. Bizim üretmeye, Antalya’ya değer katacak projeler üretmeye ihtiyacımız var” dedi.