Sağ Dikey Reklam Alanı Genişlik: 160px Yükseklik: 600px
Antalya Haberleri
Antalya
PARÇALI BULUTLU
26°
Akdeniz Gerçek Ekonomi Turizmde hedef Hint zenginleri

Turizmde hedef Hint zenginleri

TÜROFED Başkanı Ayık, turizm sektörü temsilcileriyle Hindistan'ın 5 kentine tanıtım gezisi yaptıklarını açıklarken, "Özellikle shopping, golf ve düğün organizasyonları için ayrı bir tanıtım çalışması planlamaktayız. Hint pazarı bu üç konuda çok büyük

6 Dakika
OKUNMA SÜRESİ
Turizmde hedef Hint zenginleri

TÜROFED Başkanı Ayık, turizm sektörü temsilcileriyle Hindistan'ın 5 kentine tanıtım gezisi yaptıklarını açıklarken, "Özellikle shopping, golf ve düğün organizasyonları için ayrı bir tanıtım çalışması planlamaktayız. Hint pazarı bu üç konuda çok büyük bir potansiyel barındırıyor. Hintli zenginleri düğün, golf ve kültür turizmi ile Türkiye'ye çekmeyi hedefliyoruz" dedi.

 

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, Atatürk Parkı Nar Beach'de düzenlediği basın toplantısında, Hindistan'da yaptığı temaslar hakkında bilgi verdi. Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED)'in, Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın desteği ve 12 turistik işletmenin katılımıyla 18-24 Kasım tarihleri arasında Hindistan'ın Mumbai, Bangalore, Chennai, Hyderabad ve Delhi şehirlerine roadshow düzenlediğini söyleyen Ayık, Hindistan'ın en üst düzey gelir grubuna sahip olan kitleyi golf, balayı, düğün ve kültür turizmi alanlarında Türkiye'ye çekmenin planlandığı organizasyona Mardan Palace Hotel, Adam & Eve Hotels, Rixos Hotels, Su Sesi Luxury Resort, Calista Luxury Resort, Lykia Group, Lykia Lodge Kapadokya, Maxx Royal Hotel, Titanic DeLuxe Belek, Titanic Business Asia, Vertia Luxury Resort, Kapadokya MDC Hotel'den de temsilcilerin katıldığını açıkladı. 2011 yılının çok iyi geçtiğini, ancak 2012 yılı sezonunun başlangıcında biraz sıkıntılar yaşandığına değinen TROFED Başkanı Ayık, "Sezonun içlerine doğru ilerledikçe rakamlar bazında daha önceden öngördüğümüz tablo ortaya çıkmaya başladı. TÜROFED olarak geçmiş yıllardaki rakamları yakalayacağımız, hatta bu rakamların biraz üzerine çıkacağımız yönünde bir öngörümüz ve bu konuda beyanlarımız vardı. Kısmen bu öngörümüz gerçekleşti. Esas hedeflerimiz açısından baktığımızda ise bunu yeterli görmüyoruz. Bu tablo daha büyük çaplı büyümeler yakalamamız için yeni pazarlara açılmamız gerektiğinin ipuçlarını bize sundu" dedi.  

 

"TÜRKİYE'NİN YENİ PAZARLARA İHTİYACI VAR"

Türkiye'nin turizmde bundan sonra daha küçük ölçekli oranlarda büyüyerek yoluna devam edeceğine de değinen Ayık, bunun yanı sıra Türkiye'deki yatak arzının büyümesini sürdüreceğini, arz odaklı büyüme oranlarının artmasının beklendiğini belirterek, "Rakamlar Türkiye'nin yeni pazarlara ihtiyacı olduğunu ortaya koyuyor. Bu açıdan bakıldığında Türkiye'nin yakın coğrafyasında ve orta mesafelerdeki destinasyonları hareketlendirmesinin gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Hindistan, Ortadoğu, Körfez ülkeleri, Kuzey Afrika ülkeleri, Brezilya, Çin ve Arjantin gibi büyüme potansiyeli olan pazarlara ağırlık vermemiz gerekiyor. Bugüne kadar yaptığımız araştırmalar çerçevesinde Hindistan'ın Türkiye için önemli bir pazar olacağının kanısına vardık. Gelişmeye çok açık, hızlı büyüme yakalayabileceğimiz bir pazar olacağını düşündüğümüz için ilk fırsatta kendimize hedef olarak Hindistan'ı seçtik. Hindistan'a Kültür ve Turizm Bakanlığı işbirliğiyle tanıtım amaçlı bir gezi düzenledik. Gezide Hindistan'ın turizm profesyonelleriyle birebir görüşmeler yaptık. 2013 Ekim ayında yapılacak iki büyük düğün organizasyonunun sözünü aldık. Bu düğünlerin nerede ve hangi otellerde gerçekleştirileceği ise ilerleyen günlerde belli olacak" dedi.

 

"HİNDİSTAN'DAN POTANSİYELİ TÜRKİYE'YE ÇEKMEK MÜMKÜN"

Türkiye'nin turizm anlamındaki bütün önemli noktalarını, tüm önemli ürünlerini birebir yerinde tanıtacaklarını, İstanbul'un bu pazarda önemli bir popülarite kazandığını, bu popülariteyi Türkiye'nin diğer noktalarında ön plana çıkarmak istediklerini de hatırlatan Ayık sözlerini şöyle sürdürdü: "Antalya, İzmir, Bodrum, Fethiye, Kuşadası, Mardin, Kapadokya bölgelerinin yanında termal turizm bölgeleri de ön plana çıkarmayı amaçlıyoruz. Özellikle shopping, golf ve düğün organizasyonları için ayrı bir tanıtım çalışması planlamaktayız. Hint pazarı bu üç konuda çok büyük bir potansiyel barındırıyor. Bir milyarın üzerinde nüfusa sahip olan Hindistan, alım gücü yüksek olan bir kitleye de sahip. İstanbul, Mumbai ve Yeni Delhi uçuşları 5-6 saati buluyor. Dolayısıyla Türkiye, Hindistan açısından bakıldığında yakın destinasyon olması itibarıyla ön plana çıkıyor. Bu da önümüzdeki süreçte Hindistan'dan çok ciddi anlamda potansiyeli Türkiye'ye çekmenin mümkün olduğunu ortaya koyuyor. Türkiye'nin bazı turistik bölgelerine doğrudan charter uçuşlar da yapılabilirse, benim tahminime göre 5 yıl içinde Hindistan pazarı tahminlerimizin çok ötesinde, bizim hayal edemeyeceğimiz rakamlara çıkma potansiyeline sahip."

 

 

"2023 HEDEFİ OLAN 50 MİLYONA ULAŞILACAK"

Türkiye'nin son yıllarda turizmde dünyanın en çok büyüyen ülkesi olduğunu bundan sonra çift haneli değil, tek haneli şekilde daha küçük ölçekli oranlarda büyüyerek, 2023 hedefi olan 50 milyona ulaşılacağı bilgisini de veren Ayık, "Hintlilerin Türkiye ve Türklerle ilgili kesinlikle bir önyargıları yok. Tam tersi Türkiye ile ilgili çok olumlu düşüncelere ve izlenimlere sahipler. Kendilerini Türkiye'ye çok yakın hissediyorlar ve Türkiye'de olmak istiyorlar. Türkiye'nin hem doğulu bir tarafının olması, hem de batıyla çok entegre bir sosyal hayatın ülkemizde yaşanması Hintliler için ciddi bir çekim noktası yaratıyor. İstanbul bu pazarda önemli bir popülarite kazandı. Başta Antalya, İzmir, Bodrum, Fethiye, Kuşadası, Mardin, Kapadokya bölgelerinin yanında termal turizm bölgelerini de ön plana çıkarmayı amaçlıyoruz. Türk Havayolları bugüne kadar Hindistan'da önemli çalışmalara imza attı. Şu anda sadece Mumbai ve Yeni Delhi'ye haftanın her günü sefer düzenleniyor ve THY'nin tüm uçuşları ciddi bir dolulukla gerçekleşiyor. Üyelerimizin ve ülkemizin bu çalışma ortamından maksimum derecede faydalanması için biz oradaydık. Hindistan gerçekten sloganlarında da ifade ettikleri gibi Incredible India kavramının içini dolduran bir ülke. Sahip olduğu birçok şey nedeniyle bizim insanımızın da Hindistan'ı mutlaka görmesi gerektiğini düşünüyorum" dedi.

 

"OLUMSUZLUKLARA CEVAP VEREBİLECEK YAPIDAYIZ"

"Politika bizim işimiz değil" diyen Ayık, "2012 yılına bakıldığında kazanan ülke konumundayız. Bu bizim için çok önemli. Çevremizde siyasi çalkantılar ve bir takım olumsuzluklar bizim klasikleşmiş pazarımızı çok olumsuz etkilemiyor. Biz artık önümüzde oluşacak her türlü olumsuzluğa cevap verebilecek yapıdayız. Nükleer enerji santrallerine turizmin gelişmesi için ihtiyaç var, ancak yeni tartışmaya açık. Türkiye enerji noktasında bakıldığında zengin gibi görünen, ancak fakir bil ülke. Mersin-Tarsus bölgesi bizim geliştirmek istediğimiz bir bölge ve burada yeni tahsisler yapıldı. Yakında yatırımlar başlayacaktır. Ancak nükleer enerji konusunda yer tartışılabilir" dedi. (Esin KÜMBETLİOĞLU)

 

 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
DP'de görev bölümü

DP'de görev bölümü