Milliyet’in haberine göre, Ticaret Bakanlığı, araç sahiplerine otomobil tamirleriyle ilgili haklarını kullanma imkanı tanıyan bir meslek kılavuzu hazırladı. Bu kılavuza göre, araç sahipleri, otomobil tamirlerinin gerektiği gibi yapılmadığını düşündüklerinde indirim, yeniden tamir ve tazminat taleplerinde bulunabilecekler.
30 İŞ GÜNÜNÜ GEÇMEYECEK
Kılavuzda belirtilenlere göre, tüketiciler, Türk Borçlar Kanunu hükümleri çerçevesinde, tamiratın yeniden yapılması, bedelden indirim ve tazminat taleplerini birlikte kullanabilirler. Tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tamamı veya indirilen tutar, derhal tüketiciye iade edilecek.
Ayrıca, araç sahiplerinin tamir taleplerinde bulunmaları halinde sürenin 30 iş günüyü geçmeyeceği de kılavuzda belirtiliyor. Bu süre içinde tamiratın tamamlanmaması durumunda tüketici, belirlenen haklarını kullanma hakkına sahip olacak.
Kılavuzda, araç tamiratı sırasında doğrudan ürün satışı yapılmadığı, ancak gerekli parçaların esnaf tarafından tedarik edilerek müşteriye sunulduğu ifade ediliyor. Eğer araca takılan parça ayıplı ise, tüketiciye sözleşmeden dönme, indirim ve ücretsiz onarım hakkı veriliyor.
MÜŞTERİNİN GÜVENİ SARSILIYOR
Sektördeki avantaj ve dezavantajlara da vurgu yapılan kılavuzda, genç yaşta yüksek kazanç ve müşteri çekebilme vaadiyle öne çıkan tamirat sektörünün, fiyat farklılıkları nedeniyle müşterilerde güven sorunu yaratabileceği belirtiliyor. Ticaret Bakanlığı, bu kılavuzla tüketicilerin haklarını koruma ve güvenilir tamir hizmeti alabilmeleri adına önemli bir adım atmış oldu.