Seçime 56 gün kaldı..
Siyasi partiler milletvekili aday listelerini açıkladı.
Seçime bağımsız katılmak isteyenler başvurularını yaptı.
Adaylar sahaya indi, mitinglerin startı da verildi..
Doğal olarak aday listelerinden mutlu olanlar kadar, listeleri beğenmeyenler oldu..
Kimi aday adayları gemileri yaktı, AKP’li Cihat Bulut örneğinde olduğu gibi zehir zemberek açıklamalar yaptı..
Bazı adaylar partisine küstü, bazı adaylar bunalıma girdi, hatta canını kıyanlar bile oldu..
7 Haziran’da sandığa gideceğiz..
Bu seçim diğerlerine daha bir önem taşıyor..
Demokrasinin geleceği sandıklardan çıkacak sonuçla doğrudan bağlantılı..
AKP, yeniden iktidar olmak ve Başkanlık sistemini getirecek milletvekili sayısına ulaşmayı hedefliyor.
Kuşku yok ki AKP, diğer partilere göre daha avantajlı konumda.
Bir başka deyişle seçimin kampanya dönemi haksız rekabete sahne olacak.
Çünkü AKP, kamunun tüm olanaklarını kullanıyor ve kullanmaya da devam edecek.
Dahası kamu kurum ve kuruluşları AKP’nin birer şubesi gibi seçim çalışmasına katılacak.
İstisnalar olur mu bilinmez ama kamu kurum ve kuruluşlarının başkan, müdür veya yönetici konumunda olanlar, önceki seçimlerde olduğu gibi AKP’ye çalışıyor, AKP’ye avantaj sağlayacak çalışmaları öne çıkarıyor, vatandaşa ‘Hizmet almak istiyorsanız’ diye başlayan söylemlerle dayatmalarda bulunuyor.
CHP, MHP, HDP ve diğer partiler ise AKP’yi iktidardan sindirmek için çabalayacak, seçmene ‘artık alternatif var’ mesajını vermeye çalışacak..
Her seçim öncesinde olduğu gibi kamuoyu anketlerinin seçmenin tercihinde önemli rol oynadığı yadsınamaz bir gerçek.
Anket firmaları arasında AKP’ye yakınlığı ile bilinenler var, muhalefete yakın duranlar olduğu gibi tarafsız konumlarını koruyanlar da mevcut..
Önceki seçimlerde firmaların yaptıkları araştırmaların ortalaması alındığında gerçeğe yakın bir sonuç çıktığı da biliniyor.
Bu noktadan yola çıkarak Türkiye siyasetinin kütüphanesi olarak bilinen www.Wikipedia.org tarafından anket şirketlerinin yaptığı araştırmalar göre kararsızlar da dağıtıldıktan siyasi partilerin seçimde almaları muhtemel oy oranları sizlerle paylaşmak istiyorum..
Oy dağılımı için yapılan değerlendirmede, And-Ar, Denge, ORC, Kamuar, Gezici, MAK Danışmanlık, SONAR ve GENAR gibi belli başlı kamuoyu araştırma şirketlerinin yaptıkları anketlere yer veriliyor.
AKP, CHP, MHP, HDP, SP, BBP ve diğer partileri kapsayan son 10 kamuoyu anketinin sonuçlarının ortalaması alındığında AKP’nin oyu yüzde 43.90, CHP’nin oyu yüzde 25.80, MHP’nin oyu yüzde 17.00, HDP’nin oyu yüzde 9.20 olarak görünüyor.
Yani yüzde 10 barajını aşacağını düşünen HDP’nin işi zor..
CHP ve MHP’nin ise oylarında önemli bir artış gözlenmiyor.
Yaklaşık 20 bin seçmenin nabzının tutulduğu anketleri ortalamasından çıkan yüzdeler, siyasi partiler bazında önceki seçime göre çok büyük farklılık olmadığını gösteriyor.
Seçime 56 gün var, propaganda açısından yeterli bir süre olarak görünüyor.
Partilerin ve adayların önümüzdeki 56 günde ortaya koyacakları performans elbette sonucu olumlu ya da olumsuz etkileyecek.
AKP ile muhalefet arasındaki makas daralır mı ?
AKP, tek başına iktidar olma şansını bir kez daha yakalar mı ?
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın hayallerini süsleyen Başkanlık sistemini getirecek, Anayasayı değiştirecek milletvekili sayısına ulaşır mı ?
CHP, MHP, HDP, seçim ittifakı yapacak olan SP ile BBP, AKP’yi iktidardan düşürecek başarı çizgisini yakalar mı ?
AKP’nin kamu avantajı ile gireceği seçimde haksız rekabetin sırtını yere getirecek başarıya imza atarlar mı ?
Soruların yanıtını seçmen sandıkta verecek..
Seçmen verecek de siyasi partiler ile adayların da önce buna inanması, ardından seçmene kabul ettirmesi, projeleri ile iktidara talip olduklarını göstermeleri gerekiyor..