Sağ Dikey Reklam Alanı Genişlik: 160px Yükseklik: 600px
Antalya Haberleri
Antalya
PARÇALI BULUTLU
26°
Akdeniz Gerçek Teknoloji Duyuların İnterneti nedir? Duyuların İnterneti dijital alışverişi nasıl etkiler?

Duyuların İnterneti nedir? Duyuların İnterneti dijital alışverişi nasıl etkiler?

Uzmanlar, Duyuların İnterneti modelinin dijital alışverişte önemli bir gelişme olduğuna dikkat çekiyor. 

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ
Duyuların İnterneti nedir? Duyuların İnterneti dijital alışverişi nasıl etkiler?
KAYNAK: İHA

Duyuların İnterneti, dijital alışverişe yeni bir soluk getiriyor. İstanbul Kent Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Duygu Aydın Aslaner, 'Duyuların İnterneti' modelinin dijital alışverişte önemli bir gelişme olduğunu belirtti. Bu model, görme, işitme, dokunma, koku alma ve tatma gibi duyusal deneyimleri dijital platformlara entegre etmeyi amaçlıyor.

Doç. Dr. Duygu Aydın Aslaner

Duyular İnterneti nedir?

Duyuların İnterneti; görme, işitme, dokunma, koku alma ve tatma gibi duyusal deneyimleri dijital platformlara entegre edilmesine denir.

Duygu Aydın Aslaner, 'Duyuların İnterneti'nin, tüketicilere benzersiz bir özgürlük alanı sunacağını ve tüketicilerin alışveriş deneyiminde algıladığı riskleri azaltma potansiyeline sahip olduğunu ifade etti. Özellikle Covid-19 pandemisinin etkisiyle dijital alışverişin daha da önem kazandığını belirten Aslaner, tüketicilerin alışkanlıklarını dijital platformlara kaydırdığını söyledi. Ancak, bu değişime her tüketicinin aynı şekilde uyum sağlamadığını vurgulayarak, tam anlamıyla tasarlanmış bir dijital duyusal deneyimin gerekliliğine dikkat çekti.

Duyuların İnterneti Nedir Duyuların İnterneti Ne Işe Yarar, Dijital Alışverişi Nasıl Etkiler

Duyuların İnterneti dijital alışverişi nasıl etkiler?

Dijital platformlarda beş duyuya hitap eden etkileşimli bir ortamın oluşturulması gerektiğini belirten Doç. Dr. Aslaner, çoklu dijital duyusal deneyimlerin, tüketicinin zihninde çevrim içi alışverişin oluşturduğu soyutluk algısını ortadan kaldırabileceğine inandığını ifade etti. Genç tüketicilerin, sadece dijital ortamda değil, aynı zamanda fiziksel mekanlarda da teknolojiyi kullanarak yenilikçi deneyimler yaşamak istediklerini belirten Aslaner, markaların bu değişen taleplere ayak uydurabilmek için teknolojiyi etkili bir şekilde kullanmaları gerektiğini vurguladı.

Aslaner, yapay zeka, metaverse, hologramlar, artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik, karma gerçeklik ve genişletilmiş gerçeklik gibi teknolojilerle fiziksel bir alışveriş deneyiminin dijital dünyada mümkün olabileceğini ve tüketicinin tüm duyularını etkileyebileceğini düşündüğünü belirterek, markaların gelişen teknolojilere sıkı bir şekilde adapte olmalarının önemine değindi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
CHP'den KYK Yurtları için ihbar hattı

CHP'den KYK Yurtları için ihbar hattı