Kuşku
yok ki AKP’nin 2019 yerel ve genel seçimlerinde Antalya için en önemli kozu yüksek
hızlı tren olacak..
100 yıllık hayal gerçekleşirse,
Hızlı Demiryolu Projesi, Antalya’yı İstanbul ve Kapadokya’ya bağlayacak..
Antalya’dan
Eskişehir bağlantılı hızlı trenle
İstanbul’a 3-4 saatte ulaşmak mümkün olacak..
Ulaştırma Denizcilik ve
Haberleşme Bakanlığı,
Antalya-İstanbul, Eskişehir-Antalya ve
Antalya-Konya-Kayseri hızlı demiryolu hattı ile kenti 3 koldan Türkiye’ye
bağlamayı planlıyor.
Buraya
kadar her şey iyi de, sıra hızlı tren hattı güzergahına gelince iş değişiyor..
AKP
hükümetinin yap-işlet-devret(YİD)modeliyle
ihale etmesi planladığı hızlı tren
projesi güzergahı çok sayıda milli park, yaban hayatı koruma sahası ve SİT
alanından geçiyor..
Gelin
bu güzergahlara bir göz atalım..
Dünyaca
ünlü Termessos antik kentinin etki
alanında kalan 3.derece arkeolojik SİT alanı ile aynı bölgede bulunan Düzlerçamı Yaban Hayatını Geliştirme Sahası
projeden olumsuz etkilenecek.
Dünyada yalnızca Düzlerçamı
bölgesinde yaşayan ve koruma altında ulunan alageyiklerin yaşadığı bölgenin
yanı başına hızlı tren istasyonu kurulmasının planlanmasını bile düşünmek
insanı dehşete düşürüyor.
Bununla
da sınırlı değil hızlı tren güzergahının yaratacağı tahribat.
Döşemealtı
ilçesi sınırlarındaki Yağca Mahallesi’nde
bulunan su kanalı ile Serik
sınırlarında bulunan Aspendos antik
kentindeki 3. Derece arkeolojik sit alanı ile Köprüçay 1. Derece arkeolojik sit alanı da hızıl tren hattının
geçtiği koruma alanlarının başında yer alıyor.
Antalya’nın içme suyu kaynaklarından
olan Duraliler İçmesuyu Kuyuları Kaynakları Koruma Alanı ile Aksu Çayı
Yeraltısuyu İçmesuyu Koruma alanı da proöeden etkilenecek alanlar arasında yer
alıyor.
Btimedi..
Hızlı
tren güzergahının Akseki-İbradı-Üzümdere
Yaban Hayatı Geliştirme Sahası, Cevizli Gidengelmez Dağı Yaban Hayatını Koruma
Sahası’nın bulunduğu alanlarda onlarca kilometreyi bulan tünellerle geçileceği
belirtiliyor.
Torosların
en zorlu bölümlerini içeren bölge aynı zamanda Türkiye’nin en önemli tatlı su kaynaklarını barındırıyor.
Adı
güzel, sempatik ama hızlı tren projesi Antalya’ya da, komşusu Konya’ya da iyi
gelmeyecek.
Çünkü
30 yıl işletme süresi belirlenen hızlı tren projesinin ihalesini kazanacak olan
firma aynı zamanda işletmeciliğini de üstlenecek.
Hızlı
trenle ilgili yapılan yolcu sayısı tahmini de oldukça yüksek..
Antalya’nın tahmini 2 milyon 330 bin, Konya’nın 2 milyon
170 bin nüfusu var.
Ancak
Antalya-Konya arasında hızıl tren yolcu sayısı 2018 için 3 milyon 800 bin kişi
olarak öngörülüyor.
Bu
rakam 2023 yılı için ise 4 milyon 400 bin olarak hesaplanıyor, yani iki ilin toplam
nüfusu kadar yolcunun hızlı trene bineceği gibi uçuk bir rakam düşünülüyor.
Bir
de ‘acele kamulaştırma’ konusu var ki
çok fırtına koparacak gibi görünüyor.
Döşemealtı’ndan
başlayan hızlı tren hattının Antalya bölümünde Kepez-Aksu-Serik-Manavgat-İbradı ve Akseki bölümünde acele
kamulaştırma plalanıyor.
Asıl
kıyamette o zaman kopacak..
Yani
hızlı tren eninde sonunda Antalya’ya gelecek ama hem iyi, hem de hoş
gelmeyecek..