Yemen'de, İran destekli Husilerin Kızıldeniz üzerinden geçen ticari gemilere yönelik saldırıları, taşımacılık sektöründe ciddi maliyet artışlarına neden oldu. Bu saldırılar, personel maliyetlerini yüzde 20, navlun bedellerini yüzde 30 artırarak taşıma maliyetlerini üç katına çıkardı.
Husilerin Kızıldeniz'deki saldırılarının devam etmesi, küresel nakliye firmalarını rotalarını değiştirmeye yönlendirdi. Özellikle Kızıldeniz'e girmemek adına, firmalar rotalarını Ümit Burnu üzerinden Afrika'nın güney ucuna yönlendirmeye başladı. Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD), Kızıldeniz'deki saldırılar nedeniyle Süveyş Kanalı'ndan haftalık geçişlerin son iki ayda yüzde 42 azaldığını açıkladı.
Dünya genelinde büyük deniz lojistiği şirketlerinden biri olan Maersk, aynı zamanda dünyanın en büyük konteyner şirketi olan Mediterranean Shipping Company (MSC) ve İngiliz enerji şirketi BP'nin Kızıldeniz geçişlerini askıya alması, bölgedeki gemi trafiğinde yüzde 20'lik bir azalmaya neden oldu. Öte yandan, Ümit Burnu üzerinden geçişler ise yaklaşık yüzde 30 arttı.
Türkiye'nin kuru yük gemileri hâlâ Süveyş Kanalı'nı kullanmaya devam ederken, büyük konteyner gemileri, personel güvenliği endişesiyle Süveyş'e girmekten kaçınıyor. Bu durum, teslim sürelerini uzatarak stok maliyetlerini artırmanın yanı sıra iç piyasadaki fiyatların da yükselmesine neden oldu.
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkan Yardımcısı Fatih Şener, bu maliyet artışlarının Türkiye'ye toplamda 2 milyar dolarlık ek maliyet getirdiğini belirtti. İMEAK Deniz Ticaret Odası Meclis Başkanı Başaran Bayrak da, iç piyasadaki elektronik ürün fiyatlarının yüzde 20-25 civarında arttığını ifade etti.