Antalya, Türkiye’nin en hızlı göç alan kenti..

Son araştırmalara göre de Türkiye’nin beşinci büyük kenti..

Nüfus artışı ile birlikte ihtiyaçlar da artıyor, yerel yönetimler, doğal olarak karşılamakta zorlanıyor..

Türkiye’nin beşinci büyük kenti Antalya’nın coğrafi yapısı yüzünden diğerleri ile birlikte toplu ulaşım sorunu ortaya çıkıyor..

Yasaların toplu ulaşımı sorunsuz olarak düzenleme görevini verdiği Antalya Büyükşehir Belediyesi, pek çok konuda olduğu gibi eski yönetimden kalan ulaşım sorunlarını da vatandaşın ve esnafın mağduriyetine yol açmayacak şekilde çözmeye çalışıyor..

Gerçek şu ki  AKP’li yönetim, CHP’li Antalya Büyükşehir Belediyesi’ne içinden çıkılması son derece zor sorunlar bıraktı..

Bir yanda 6 milyarın üstündeki borçlar, diğer yanda öncelikler arasında bulunmayan maliyeti çok yüksek, uygulamada başarılı olma şansı az 10’nu aşkın proje Başkan Böcek ve ekibini sıkıntıya sokuyor..

Malum çevrelerin eleştirilerinin dozunu artırmaya çalıştığı süreçte toplu ulaşım konusunda ilginç tartışmalar yaşanıyor..

Önce  AKP’li eski yönetimin proje tamamlanmadan oy kaygısıyla apar topar, hem de Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu ve eski Başkan Menderes Türel’in açılışını yaptıkları Varsak-Otogar tramvay hattının son durumunu değerlendirmek gerekli..

AKP, oyunu artırmak için 31 Mart yerel seçimlerine sayılı günler kala Varsak-Otogar hattının açılışını yapmıştı..

Türel, Büyükşehir Belediyesi’ni CHP kazanınca zaten tamamlanmamış olan projeyi sonlandırmış, sokağa da “Deneme sürüşlerini Başkan Böcek durdurdu” mesajı verilmişti..

CHP’li Böcek, işi ciddiye almış, önce hattın eksikliklerini tamamlatmış, ardından da deneme sürüşlerini başlatmıştı..

Varsak-Otogar hattında deneme sürüşlerinin büyük bölümü tamamlandı..

Deneme sürüşlerinde işi şansa bırakmayan Büyükşehir Belediyesi, vagonlara yolcu yerine kum torbalarını koyarak, vatandaşın güvenliğinin ön planda olduğu gerçeğini gözardı etmedi..

Büyük bir olasılıkla Ağustos ayının ortalarında 3. Etap Tramvay Hattı’nda seferler başlayacak, böylece kent içi toplu ulaşımda önemli ölçüde rahatlama sağlanacak..

Bu durum doğal olarak toplu ulaşım esnafını rahatsız etti..

Bakanız önceki gün bir grup ulaşım esnafını arkasına takarak Büyükşehir Belediyesi’ne 2,5 aydır para alamadıkları iddiasıyla yürüyüş yaptıran Antalya Otobüsçüler Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Yasin Arslan, ne diyor :

“Yeni tramvay hattı ve gelecek metro ile gelirimiz iyice düşecek. Belediyenin zam çalışması da var. Belediye tam ücreti 3 lira, öğrenciye ise 10 kuruş indirim yapmayı planlıyor. Bu zam planı işimizi görmeyecek. Belediyenin bizlere ödediği 38 bin lira yetmiyor. 24 bin lira araç giderimiz var. 7 bin lira şoförlere ödeniyor. Diğer ödemelerimizle ayakta kalmakta güçlük çekiyoruz"

Görüldüğü gibi Antalya’nın sorunu çok..

Antalya, büyüdükçe, nüfusu artıkça ihtiyaçları da, sorunları da artıyor…

İvedi çözüm bekleyen çok sayıda sorunu var Antalya’nın

Elbette bu işi kafa yoranlar da var..

İnşaat Mühendisleri Odası(İMO)Antalya Şubesi Antalya’nın ivedi bekleyen sorunlarıyla ilgili bir çalışma yaptı..

İMO Antalya Şubesi bu önemli çalışmaya da ‘Antalya Kent Sonuçları Bildirgesi’ adını verdi..

İnşaat Mühendisleri Odası Antalya Şube Başkanı Mustafa Balcı, bugün yönetim kurulu üyeleriyle birlikte odanın Atatürk Konferans Salonu’nda düzenleyeceği basın toplantısı ise bildirgeyi kamuoyu ile paylaşacak..

Kimileri kafasını kuma gömerken, kimileri aman başıma kötü bir şey gelmesin’ kaygısıyla kabuğuna çekilirken, İMO Antalya Şubesi’nin böylesine önemli bir konuyu titizlikle Antalya’nın gündemine taşıma gayretini kutlamak gerekli..

Antalya’nın geleceğinin planlanması açısından bu tür çalışmaların çok değerli olduğunun da altını çizmek gerekli..

 

 

 

.