Antalya, Türkiye’nin en hızlı göç alan kenti..
Son araştırmalara göre de Türkiye’nin beşinci büyük
kenti..
Nüfus artışı ile birlikte ihtiyaçlar da artıyor, yerel
yönetimler, doğal olarak karşılamakta zorlanıyor..
Türkiye’nin
beşinci büyük kenti Antalya’nın coğrafi yapısı yüzünden diğerleri ile birlikte
toplu ulaşım sorunu ortaya çıkıyor..
Yasaların toplu ulaşımı sorunsuz olarak düzenleme
görevini verdiği Antalya Büyükşehir Belediyesi, pek çok konuda olduğu gibi eski
yönetimden kalan ulaşım sorunlarını da vatandaşın ve esnafın mağduriyetine yol
açmayacak şekilde çözmeye çalışıyor..
Gerçek şu ki AKP’li yönetim, CHP’li Antalya Büyükşehir
Belediyesi’ne içinden çıkılması son derece zor sorunlar bıraktı..
Bir yanda 6 milyarın üstündeki borçlar, diğer yanda
öncelikler arasında bulunmayan maliyeti çok yüksek, uygulamada başarılı olma
şansı az 10’nu aşkın proje Başkan Böcek ve ekibini sıkıntıya sokuyor..
Malum çevrelerin eleştirilerinin dozunu artırmaya
çalıştığı süreçte toplu ulaşım konusunda ilginç tartışmalar yaşanıyor..
Önce AKP’li eski yönetimin proje tamamlanmadan oy
kaygısıyla apar topar, hem de Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu ve eski Başkan
Menderes Türel’in açılışını yaptıkları Varsak-Otogar tramvay hattının son
durumunu değerlendirmek gerekli..
AKP, oyunu artırmak için 31 Mart yerel seçimlerine sayılı
günler kala Varsak-Otogar hattının açılışını yapmıştı..
Türel, Büyükşehir Belediyesi’ni CHP kazanınca zaten
tamamlanmamış olan projeyi sonlandırmış, sokağa da “Deneme sürüşlerini Başkan Böcek durdurdu” mesajı verilmişti..
CHP’li Böcek, işi ciddiye almış, önce hattın
eksikliklerini tamamlatmış, ardından da deneme sürüşlerini başlatmıştı..
Varsak-Otogar hattında deneme sürüşlerinin büyük bölümü
tamamlandı..
Deneme sürüşlerinde
işi şansa bırakmayan Büyükşehir Belediyesi, vagonlara yolcu yerine kum
torbalarını koyarak, vatandaşın güvenliğinin ön planda olduğu gerçeğini gözardı
etmedi..
Büyük bir olasılıkla Ağustos ayının ortalarında 3. Etap
Tramvay Hattı’nda seferler başlayacak, böylece kent içi toplu ulaşımda önemli
ölçüde rahatlama sağlanacak..
Bu durum doğal olarak toplu ulaşım esnafını rahatsız
etti..
Bakanız önceki gün bir grup ulaşım esnafını arkasına
takarak Büyükşehir Belediyesi’ne 2,5 aydır para alamadıkları iddiasıyla yürüyüş
yaptıran Antalya Otobüsçüler Esnaf ve
Sanatkarlar Odası Başkanı Yasin Arslan, ne diyor :
“Yeni tramvay
hattı ve gelecek metro ile gelirimiz iyice düşecek. Belediyenin zam çalışması
da var. Belediye tam ücreti 3 lira, öğrenciye ise 10 kuruş indirim yapmayı
planlıyor. Bu zam planı işimizi görmeyecek. Belediyenin bizlere ödediği 38 bin
lira yetmiyor. 24 bin lira araç giderimiz var. 7 bin lira şoförlere ödeniyor.
Diğer ödemelerimizle ayakta kalmakta güçlük çekiyoruz"
Görüldüğü gibi Antalya’nın sorunu çok..
Antalya, büyüdükçe, nüfusu artıkça ihtiyaçları da,
sorunları da artıyor…
İvedi çözüm bekleyen çok sayıda sorunu var Antalya’nın
Elbette bu işi kafa yoranlar da var..
İnşaat
Mühendisleri Odası(İMO)Antalya Şubesi Antalya’nın ivedi bekleyen sorunlarıyla
ilgili bir çalışma yaptı..
İMO Antalya Şubesi bu önemli çalışmaya da ‘Antalya Kent Sonuçları Bildirgesi’
adını verdi..
İnşaat Mühendisleri Odası Antalya Şube Başkanı Mustafa Balcı, bugün yönetim kurulu
üyeleriyle birlikte odanın Atatürk Konferans Salonu’nda düzenleyeceği basın
toplantısı ise bildirgeyi kamuoyu ile paylaşacak..
Kimileri kafasını
kuma gömerken, kimileri ‘aman başıma kötü bir şey gelmesin’ kaygısıyla kabuğuna çekilirken, İMO Antalya Şubesi’nin
böylesine önemli bir konuyu titizlikle Antalya’nın gündemine taşıma gayretini
kutlamak gerekli..
Antalya’nın geleceğinin planlanması açısından bu tür
çalışmaların çok değerli olduğunun da altını çizmek gerekli..
.