Akdeniz Gerçek Teknoloji NASA James Webb Uzay Teleskobu ile genç ön yıldızları keşfetti

NASA James Webb Uzay Teleskobu ile genç ön yıldızları keşfetti

NASA'nın James Webb Uzay Teleskobu, 'IRAS 2A' ve 'IRAS 23385' adlı iki genç ön yıldızı tespit etti. Bu genç yıldızların çevresinde kimyasal bir kokteyl bulunduğu ortaya çıktı.

NASA James Webb Uzay Teleskobu ile genç ön yıldızları keşfetti
KAYNAK: Haber Merkezi

James Webb Uzay Teleskobu, evrenimizle ilgili pek çok sorunun cevabının aranmasında yardımcı olması için fırlatıldı. Son olarak, bu teleskop aracılığıyla 'IRAS 2A' ve 'IRAS 23385' adlı iki genç ön yıldızı tespit edildi. NASA, keşfedilen iki genç ön yıldızın, 'gerçek bir kimyasal kokteyl' içerisinde yüzdüğünü belirtti. Ön yıldızların etrafını saran gaz bulutu içerisinde, ilginç bileşenler keşfedildi.

Güneş Sisteminin Oluşum Sürecine Benzer Bir Keşif

James Webb Uzay Teleskobu ile iki ön yıldızın etrafını saran gaz bulutunda, 'alkol' olarak da bilinen 'etanol' moleküllerinin yoğun olduğu tespit edildi. Ayrıca, NASA'nın bulduğu 'kokteyl' içerisinde Etil alkol (Etanol), asetik asit, formik asit, metan, formaldehit ve kükürt dioksit (sülfür dioksit) bulundu.

Özellikle, kükürt dioksit içeriği bilim insanlarını heyecanlandırdı. Bu molekülün, gezegenimizin yer aldığı Güneş sisteminin oluşum sürecinde önemli bir rol oynadığı düşünülüyor. NASA'nın açıklamalarına göre, bu keşif Güneş sisteminin oluşumu hakkında yeni ışıklar tutabilir.

Ön Yıldız Nedir?

Ön yıldızlar, yıldızların oluşum sürecindeki ilk aşamadır. Bu aşamada, yıldızlar henüz tam olarak oluşmamıştır ve yıldızlar arası gaz ve toz bulutları, yerçekimi etkisiyle bir araya gelerek yoğunlaşırlar. Ön yıldızların içinde, gaz ve toz yoğunluğu ve sıcaklık nedeniyle kimyasal tepkimeler gerçekleşmeye başlar. Bu tepkimeler, ön yıldızın merkezinde yüksek sıcaklıklara ulaşmasını sağlar ve sonrasında, yıldızın artan kütle ve gaz yoğunluğu sebebiyle nükleer patlamalar gerçekleşir. Enerji dengesinin sağlanmasının ardından ön yıldızın, yıldıza dönüşümü tamamlanmış olur.

Kayseri Melikgazi'de icradan satılık 67 m² daire