Sağ Dikey Reklam Alanı Genişlik: 160px Yükseklik: 600px
Antalya Haberleri
Antalya
PARÇALI BULUTLU
26°
Akdeniz Gerçek Özel Haber BES PES ETMİYOR! ALO 112 ULAŞILAMIYOR

BES PES ETMİYOR! ALO 112 ULAŞILAMIYOR

Antalya 112 Çağrı Merkezi önünde toplanan BES 112 çalışanlarının sorunlarına dikkat çekmek ‘Alo 112 Ulaşılamıyor’ yazılı dövizleri taşıdı.

3 Dakika
OKUNMA SÜRESİ
BES PES ETMİYOR! ALO 112 ULAŞILAMIYOR
KAYNAK: DİLAN ANDIÇ / ÖZEL HABER

Büro Emekçileri Sendikası (BES) Antalya Şubesi 112 Çağrı Merkezi çalışanlarının sorunlarına dikkat çekmek ve taleplerinin karşılanması için basın açıklaması gerçekleştirdi. Antalya 112 Çağrı Merkezi önünde toplanan BES üyeleri adına konuşan BES Antalya Şube Eğitim ve Örgütlenme Sekreteri Ümit Şeker, İçişleri Bakanlığının 112 Acil Çağrı Merkezlerine yeterli kadro vermediğini, mevcut kadroları geçici görevlerle başka kurumlara gönderdiğini, kalan personeli de vardiya sistemiyle daha fazla çalışmaya zorladığını belirtti. Ümit Şeker “Vardiya sistemiyle doğal olarak hafta tatili ve resmi tatiller olmadan çalışan arkadaşlarımız, personel yetersizliği sebebiyle özellikle yaz aylarında yıllık izin kullanamamaktadır. Yıpratıcı değişken dinlenme saatleri, işitme, boğaz ses rahatsızlıkları, uzun saatler sabit hareketsiz oturmaktan kaynaklı fizyolojik ve dolaşım sistemi rahatsızlıkları yaşanmaktadır. Birçok ilde ortalama 100 – 150 çağrı alınırken Antalya’da bu sayı 800’e varmaktadır” dedi.

TAMPON ŞEHİR ANTALYA

Olası bir savaş, deprem veya doğal afetlerde Antalya ilinin yoğun şekilde hem yurt içinden hem de yurt dışından göç aldığını dile getiren Ümit Şeker “Antalya’nın nüfusu arttığına göre doğal olarak 112 Acil Çağrı Merkezi personel sayısının da artması gerektiğini düşünürüz öyle değil mi? Mantıklı olan da budur. Ancak artmıyor arkadaşlar, aynı da kalmıyor, inanılır gibi değil ama azalıyor. 112 Acil Çağrı Merkezi gibi vatandaşın canı ve güvenliği üzerinden hizmet aldığı bir müdürlükte geçen sene yaz aylarında grup başına 17-18 olan personel sayısı bu sene 12’dir. 112 Acil Çağrı Merkezi üzerinden yapılan son hizmet alımıyla alınan 30 personelden sadece 10’u 112 Acil Çağrı Merkezi’ne verilecek olup grup personel sayısı ancak 14’e çıkacaktır. Yani Antalya’nın nüfusu artmış ancak 112 Acil Çağrı Merkezi’nin personel sayısı azalmıştır. Buradaki idari garabeti sizlerin ve kamuoyunun takdirlerine bırakıyoruz” diyerek sitem etti.

SAĞLIKLI BİR HİZMET İÇİN KOŞULLARI SIRALADI

 112

Çalışma performansının personellerin çalışma disipliniyle ilgili olduğu kadar, iş ortamının fiziki koşulları, personel sayısı ve işyerlerindeki çalışma barışıyla da ilgili olduğunu savunan Ümit Şeker “Personellerin sağlıklı bir iş ortamına kavuşması, verimlerinin artması ve vatandaşın yeterli bir hizmet alması adına taleplerimiz;(Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlıkları)  YİKOB’un personel ihtiyacının yönetmeliğinde de yer aldığı gibi başta Valilik olmak üzere İçişleri Bakanlığı kadrolarında görev yapan personelden karşılanması, memur atamalarında YİKOB’a ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne kadro açılması, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü dışında geçici görevlendirilen Çağrı Karşılama ünvanlı memurların görevlendirmelerinin iptal edilmesi, Hizmet alımıyla Çağrı Karşılayıcı olarak alınan personellerin tamamının 112 Acil Çağrı Merkezinde görevlendirilmesidir” diyerek koşulları sıraladı.

 “İDARİCİLERİ UYARIYORUZ”

Ümit Şeker basın açıklamasına son vermeden önce “112 Acil Çağrı Merkezi’nde yaşanan sorunlar sadece personellerin değil bu kurumdan canı ve güvenliği için hizmet alan vatandaşın da sorunudur. Hatta en çok vatandaşın sorunudur. 112 Acil Çağrı Merkezi adı üstünde acil, olağanüstü durumlarda bile sorunsuz çalışması gereken bir kurumdur. Eğer olağan zamanlarda bile aşırı yoğunluk varsa; deprem, sel, yangın gibi olağanüstü koşullarda bu kurum vatandaşa nasıl hizmet verebilir? Kentteki idarecileri uyarıyoruz, bizler sendikalar olarak sadece personellerin değil vatandaşın aldığı hizmetin de takipçisiyiz. Ve bir vatandaşımızın bile buradaki yoğunluktan dolayı burnu kanarsa bunun hesabını sorarız. İnsan onuruna yakışır koşullarda çalışmak ve vatandaşın layık olduğu hizmeti üretmek istiyoruz. İnsanca bir yaşam istiyoruz” sözlerini sarf etti.

 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
Altın Portakal'da sansür tartışması: Festival halkındır

Altın Portakal'da sansür tartışması: Festival halkındır