Çok değil, 30 yıl önce tarım ürünlerinde kendi kendine yeten dünyanın 7 ülkesinden
biriydik.
Yanlış politikalar, tarım alanlarının imara, ranta kurban
edilmesi ile bugün dünyaya avuç açan, samanı bile ithal edehn tarım
fukarası bir ülke haline geldik.
Antalya Ticaret
Borsası(ATB)Başkanı Ali Çandır, yıllardır feryat ediyor.
Çandır, 2000’li
yılların başından bugüne kadar 2 milyon 420 bin futbol sahası büyüklüğünde
tarım arazisini kaybettiğimizi söylüyor.
Acı ama gerçek her gün 8 futbol sahası tarım alanı yok
oluyor..
Tarım, turizmden sonra Antalya’nın ikinci önemli sektörü.
Ancak, son yıllarda tarım alanlarını hızla yitiriyoruz..
Tarım alanları imara açılıyor, üzerinde dev beton bloklar
yükseliyor..
Taş ocakları, HES’ler tarım alanlarının azalmasına ve
veriminin düşmesine neden oluyor..
Antalya Valisi Münir
Karaloğlu da tarım alanlarının önemine işaret ederek, Antalya’da tarım
alanlarının imarna açılmasına müsade etmeyeceklerini vurgulamıştı.
Gıda Tarım ve Hayvancılık
Bakanlığı, zararın neresinden dönülürse kardır anlayışı ile aralarında
Antalya’nın yer aldığı 49 ildeki 141 ovanın koruma altına alınmasını
kararlaştırmıştı.
Vali Karaloğlu, Antalya’da 9 ovanın(Aksu, Serik, Manavgat, Bozova, Söğüt, Demre,Kumluca, Zümrüt, Kumluca) korumaya alınacağını
belirtmiş, Antalya’da 1,2 ve 3’ncü sınıf tarım alanlarının da koruma altına
alınması gerektiğini söylemişti.
Vali Karaloğlu’nun şu sözleri düşündürücüydü :
“Çok özel durumlarda
ise Toprak Koruma Kurulu’nun kararı ile tarım alanlarının imara açılması mümkün
olacak”
İşte dün Vali Karaloğlu’nun işaret ettiği çok özel bir durum
vardı ve kızılca kıyamet koptu..
Devlet Demir Yolları(DDY)Kayseri-Nevşehir-Aksaray-Konya-Antalya
Hızlı Tren Projesi için
Serik Belediyesi’nde Çevresel Etki
Değerlendirme(ÇED)raporunu hazırlayan Ankara
firması MGS Proje Müşavirlik Mühendislik
için ‘Halkın Katılımı Toplantısı’
düzenledi..
Son derece elektrikli
geçti dünkü toplantı..
Hızlı Tren güzergahının Antalya bölümünde Kepez-Aksu-Serik-Manavgat-İbradı ve
Akseki sınırlarında ki önceki gün yazdığım gibi tarım alanları, SİT
alanları, yaban hayatını koruma sahaları için ‘acele kamulaştırma’ palanlanıyor.
Antalya’yı Anadolu’ya
ve İstanbul’a bağlayacak olan hızlı tren demiryolu projesinin güzergahının
ekip, biçtikleri, atadan kalma verimli tarım arailerinden geçtiğini duyan
üreticiler toplantıyı bastı..
Özellikle Aksu’dan
gelen vatandaşlar, gerek yetkili firma, gerekse DDY, gerekse hükümet ve AKP’li
Antalya Büyükşehir Belediyesi aleyhinde sloganlar attılar..
Adı ‘ Halkın katılımı’ olan toplantının kendilerinden
gizlendiğini, kapalı kapılar arkasında yapılmak istendiğini öne süren
vatandaşların şu tepkisi ile dikkat çekiciydi :
“Büyükşehir
Belediye Başkanı Menderes Türel Aksu’ya geleceğinde adeta mesaj bombardımına
oluyor, dağ taş fotoğraflı afişleriyle süslenecek, bizim için hayati önemi olan
bu toplantı neden gizleniyor”
Serikli ve Aksulu vatandaşlar noktayı koydu :
“Bir
metre bile tarım arazisini hızlı trene kurban ettirmeyiz”