Sağ Dikey Reklam Alanı Genişlik: 160px Yükseklik: 600px
Antalya Haberleri
Antalya
PARÇALI BULUTLU
26°
Akdeniz Gerçek Eğitim Robot çağında meslek kriterleri ve eğitim nasıl olacak?

Robot çağında meslek kriterleri ve eğitim nasıl olacak?

Eğitimciler sistemin robot çağındaki ihtiyaçlara uygun hale getirilmesi için ne yapılması gerektiğine dikkat çekiyor.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ
Robot çağında meslek kriterleri ve eğitim nasıl olacak?
KAYNAK: İHA

Robot çağının etkilerini hissettiğimiz günümüzde, Altınbaş Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Farmasötik Teknoloji ABD Başkanı ve Öğrenme ve Öğretmede Mükemmeliyet Birimi Koordinatörü Prof. Dr. Neşe Buket Aksu, gelecekte sosyal ve duygusal becerilerin kritik hale geleceğini vurgulayarak önemli açıklamalarda bulundu.

Prof. Dr. Aksu, gençlerin hoşgörülü, duygusal denge ve stres kontrolü yapabilen, iş birliğine açık ve açık fikirli bireyler olarak yetiştirilmesi gerektiğini belirtti. Eğitim müfredatının sadece bilgi aktaran bir yapıdan çıkartılması gerektiğini savunan Aksu, bu becerilere odaklanacak şekilde eğitim sistemini yeniden kurgulamanın önemine dikkat çekti.

Toplum 5.0 ve duygusal becerilerin önemi

Prof. Dr. Aksu, 'Toplum 5.0' kavramının gelecekte duygusal dengelemenin ve kontrolün önemli hale geleceği bir dönemi işaret ettiğini belirtti. Bu dönemde robotlarla birlikte yaşamanın, insan faktörünü göz ardı edemeyeceğimiz bir gerçeği yansıttığını ifade etti. Yapay zekanın duyguları ifade etme yeteneğinin olmamasının, insan dokunuşunu ve sıcaklığını sağlayamamasının önemli bir eksiklik olduğunu vurguladı.

OECD'nin geleceğin iş performansı yüksek insanlarını tanımlarken vurguladığı hoşgörü, sosyal ve eleştirel düşünce becerilerinin önemine dikkat çeken Aksu, özellikle duygu dengelemesinin, geleceğin mesleklerinde kritik bir rol oynayacağını ifade etti.

Eğitime yönelik 7 öneri

  1. Her öğrencinin portfolyosunun olması çok önemli. Kuvvetli ve zayıf yönlerini keşfedersek, desteklerimiz farklı olabilir.
  2. Derslerde sadece anlatım değil, birlikte öğrenebilmek önemli. Örneğin, derse girdiğiniz zaman kuralları öğrenciyle birlikte koyun. Böylece, 'Bu senin dersin, oyunun kurallarını gel beraber belirleyelim. Çünkü sana değer veriyorum' mesajını vermiş olursunuz.
  3. Grup çalışmaları yaparak hem akran desteğini alabilir hem de sosyalleşme ve özellikle iletişime destek vermiş olursunuz.
  4. Konularınız gerçek hayattan seçtiğiniz örneklerle işleyebilmeniz önemli. Vaka çalışmalarını tartışırsak öğrencilerimizin empati yapmalarına şans verebiliriz. Toplumsal olarak yapılandırılmış ve içeriksel olarak yeniden keşfedilen bilgi önemli.
  5. '“Ben bu öğrencimi hangi motivasyon unsuruyla hayata daha çok bağlarım?' sorusunun yanıtını arayın. Öğretmenden öğrenciye ve akran danışmanlığı yapmaya çalışın.
  6. 'Ben ne için varım?' diye sorgulamak misyonlarını, 'Ben nereye gidiyorum?' sorusuyla da vizyonlarını oluşturmaya yardımcı olun.
  7. Sosyal ağlar disiplinler, kurumlar ve uluslararası, yani sınırlar ötesindeki ilişki ve açık öğrenme faaliyetleri elimizde büyük kuvvet. Bunların yanı sıra gençleri Sivil Toplum Kuruluşlarıyla iş birliğine ve sosyalleşmeye davet edin.
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
MEB'den yeni ders: Aile kurmanın fıtrata uygunluğu ortaokul ve liselerde işlenecek

MEB'den yeni ders: Aile kurmanın fıtrata uygunluğu ortaokul ve liselerde işlenecek