Kamu personel reformu yoluyla kamu
çalışanlarının sendikal düzeyde etkin olarak örgütlenmesi, ILO standartlarında
grevli toplu sözleşme haklarına kavuşmaları, mümkün olduğu ölçüde yönetime
katılmaları, kamu görevlerinin ve hizmetlerinin hızlı, ekonomik, etkin, yeterli
biçimde ve zamanında üretilerek sunulması kurumsallaştırılmalıdır.
Güvenlik ve yargı gibi özellik taşıyan
alanlar dışında kamu görevlilerinin siyasi partilere üye olabilme olanağını
sağlanmalı, Kamu çalışanlarının idari, hukuki ve mali konumları, çalışma
ortamları ve özlük haklarına ilişkin mevcut düzenlemeler iyileştirilmelidir.
Kamu istihdamı, kamusal ihtiyaçlar ve
sosyal fayda çerçevesinde şekillendirilmeli, İş güvencesinden yoksun
olmalarının yanı sıra siyasal etkilere ve kadrolaşmaya açık bir hale
dönüştürülen ve daha da önemlisi kamusal hizmetlerin etkin, verimli ve eşit
düzeyde sunulmasının önünde ciddi bir engel oluşturan sözleşmeli personel ve
geçici personel uygulamaları yeniden düzenlenmeli, kamu personel rejiminde ilke
olarak sadece memur ve işçi istihdamı olmalı ve bu statülerde çalışanlar,
yürüttükleri işlerin niteliğine göre memur ve işçi kadrolarına geçirilmelidir.
Kamu hizmetinin yürütülmesinde gerekli
kadrolar ve bu kadroların görev tanımları, hizmet gerekleri ve atanma
koşullarını içerecek şekilde belirlenerek sınıflar yeniden değerlendirilmelidir.
Çalışanların ailevi durumları, görev yerleri ve hizmet koşullarına göre
ilaveler ve farklılıklar da içeren sosyal ücret uygulaması ivedilikle hayata
geçirilmelidir.
Çalışma yaşamının sosyal unsurları
desteklenerek, başta kalkınmada öncelikli yöreler olmak üzere kamu istihdamının
cazip bir konuma getirilmesi sağlanmalıdır.
Hizmetin verimliliğinin ve etkinliğinin
yükseltilmesine katkıda bulunanlar ödüllendirilmelidir. Personel alımına
yönelik sınavların nesnel ve hakkaniyete dayalı olması sağlanmalı, sözlü
aşamasında görülen kayırmacılığa son verilmelidir.
Kamu kurum ve kuruluşları işgücü
planlamasına yönlendirilmeli, engelli vatandaşlarımızın kamu kesiminde istihdam
edilme olanakları artırılmalı, kurumsal sınavlarla engelli personel alımı
uygulamasına son verilerek, engelli vatandaşların daha basit ve pratik
yöntemlerle kamu hizmetine alınmaları sağlanmalıdır.
Sicil ve disiplin uygulamalarının, memurlar
üzerinde bir baskı aracı olarak kullanılmasına olanak verilmemeli, tam aksine
bu uygulamalar, memurların etkinlik ve verimliliğini artırmak, onları teşvik
etmeye yönelik bir araca dönüştürülmelidir.
Çalışanların refah ve huzuru ile aile
birliği ve bütünlüğünün korunmasının temini bakımından her ikisi de çalışmakta
olan evli çiftlerin, çalışma yaşamlarını mümkün olduğu ölçüde aynı ilde
sürdürmelerinin önündeki hukuki ve idari engeller kaldırılmalıdır.
Kamu personelinin hizmet içi eğitimleri,
bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda, hizmetlerin etkin ve verimli
olarak sunulmasını sağlayacak şekilde yeniden düzenlenmelidir.
Ülke koşulları da dikkate alınarak
memurların sendikal hakları, istisnai görevler dışında mutlaka grev ve toplu
sözleşme hakkını da içermelidir. Üst ve orta kademe yöneticilik görevlerine
yapılacak atamalarda, liyakata dayalı nesnel ölçütler gözetilmelidir.
Sınıflandırma ve terfi sisteminde yapılacak düzenlemelerle, yönetim kadrolarına,
kariyer meslek personeli ile alanlarında yetişmiş, gerekli bilgi ve deneyime
sahip nitelikli yöneticiler getirilmelidir.
Kamu Etik Kurulu’na fi ili işlerlik
kazandırılacak, kamu kesiminde çağdaş iş etiği kurallarının her kademede
ayrımsız olarak uygulanması sağlanmalıdır.
Kamu personeli yargılama usulleri,
personelin baskı altında kalmadan çalışmalarını sağlayacak, ancak yargılamayı
engellemeyecek ve geciktirmeyecek biçimde yeniden düzenlenmelidir.
İşte bütün bu düzenlemelerin hayata geçmesi
ve çağdaş bir Kamu Personel Reformunun yaşam bulması için, tespitlerimizi
yaptık, programa aldık; CHP İktidarında Yapacağız.