Türkiye’nin seçime sadece 19 gün kaldı..
Geri sayım sürerken, anket yarışı hızlandı..
Kamuoyu araştırma şirketlerinin yöntemlerle yaptıkları
anketlerin dışında anketler de yapılıyor..
Özellikle de internet sitelerinde yapılan anketler dikkat çekici..
Anket modası büyük oranda bizim mesleği, gazeteciliği
yakından ilgilendiriyor.
Eskiden milletvekili
genel seçimleri ya da yerel seçimler yaklaştığında yerel gazete sayısında
patlama olurdu..
Sadece seçimleri gözleyen sözde gazeteciler(!)çok iddialı bir biçimde
piyasa girer, başta belediye başkan adayları olmak üzere bol abone yapar,
sayfalarının büyük bölümünü siyasi partilerin ve adayların reklamlarıyla
doldurur, işi biraz daha ileriye taşıyıp anketler yapar, bunları da ‘bomba
haber’ sloganı ile kamuoyuna duyururlardı..
Bu anketlerde kimin ya da hangi siyasi partinin çıkacağı
önceden bilinirdi..
Çünkü ‘Sahibinin
sesi anketleri’ kim parayı bastırmışsa o adayı ya da partiyi birinci yapar,
seçimi de daha sandığa gidilmeden kazandırırdı.
Bu harika
gazeteler(!) kapanır, anlı şanlı gazeteciler bir sonraki seçime kadar sırra
kadem basarlardı.
Şimdi biraz durum
değişti, artık seçim gazeteleri, seçim gazetecileri yazılı basına, yerel basına
pek fazla ilgi duymuyorlar..
İşin kolayını, ucuzunu buldular..
Artık internet gazeteleri modası var günümüzde..
Bir yasası,
denetleyeni olmadığı için de canı sıkılan internet gazetesi açıyor..
Hayatında gazete, kitap okumamış, iki lafı bir arkaya
getirmekten aciz adamlar gazetecilik kisvesi
adı altında, meydanı da boy buldukları için istedikleri gibi at oynatıyorlar.
Kimi kızgınsa vuruyor
coşkusu, yalanın, iftiranın ardı arkası kesilmiyor..
Hangi taşın kaldırsanız altından bu muhteremler çıkıyor.
Kendilerini öyle bir ağıra satıyorlar ki her bir meslek uleması, birkaç üniversite
bitirmiş ödül rekortmeni gazeteciler.
Kahvaltılı,yemekli
toplantıları kesinlikle kaçırmıyorlar..
Kendileri
yetmiyormuş gibi arsızca buralara eşlerini, sevgililerini, akrabalarını, hatta
komşularını getiriyorlar..
Gazeteci havasında toplantıları sabote ediyorlar,
işlerini düzgün yapmanın dışında bir düşünceleri olmayan gazetecileri de eylem
ve söylemleri ile utandırıyorlar..
Son marifetleri ise anket yapmak..
Kime yakınsalar,
kimden nemalanıyor, ya da kiminle eskiden alma dostlukları varsa; o aday, diğer
anketler tersini söylese bile anketten rakibine fark atarak birinci çıkıyor..
Bunları niçin mi yazdım ?
Hem gazetecilik mesleğinin asalaklarını bir kez daha
kamuoyuna duyurmak, hem de sahibinin sesi anketleri yayımlayanlara karşı
uyarmak için..
Ben Cumhur
İttifakı(AKP-MHP) 31 Mart yerel seçimlerine özgü olarak anketlere
güvenmediğini ısrarla ifade etse de isabet oranı en yüksek olan kamuoyu
araştırma şirketlerinden Avrasya’nın son seçim anketini sizlerle paylaşmak istiyorum.
Avrasya Araştırma
Şirketi Başkanı Kemal Özkiraz, hata payını 1.95 ile 2,5 arasında
belirlediklerini araştırmanın sonuçlarını açıkladı.
Avrasya’nın anketinde
"Katılımcıların çeşitli sebeplerle yanlış cevap verme ihtimaline
karşı, katılımcılara -Arkadaş çevreniz, akrabalarınız ve komşularınız
içerisinde en çok hangi adaya destek veriliyor-sorusunun yöneltildiği ve
cevaplarda ciddi oranda bir değişikliğe rastlanılmadığı vurgulanıyor.
Bu da ankete güvenirliği sağlıyor.
Anketin Antalya
sonuçlarına göre Millet İttifakı’nın CHP’li Belediye Başkan Adayı ve Konyaaltı
Belediye Başkanı Muhittin Böcek, 31 Mart Pazar günü seçimi yüzde 54.3 ile
kazanıyor.
Ankete göre
halen Büyükşehir Belediye Başkanlığı koltuğunda oturan Cumhur İttifakı’nın AKP’li Belediye Başkan Adayı Menderes Türel’in oyu
ise yüzde 44.4..
Böcek, Türel’den yaklaşık 9 puan önde..
Ankette diğer adayların oranı ise sadece 1.3