Son yılların en sert kışını yaşayan Antalyalılar, bir ayı aşkın süredir kuyruklarda çile çekiyor..
Elbette kart kuyruğundan söz ediyorum..
Sabahın alaca karanlığında kuyruğa giren Antalyalılar, toplu ulaşımda kullanılan karta ulaşabilmek için insanüstü bir çaba gösteriyor..
Her yaştan Antalyalıya bu çileyi reva görenler, çözüm üretmek, vatandaşın mağduriyetini en aza indirmek yerine topu önceki yönetimlere atarak günah çıkarmaya çalışıyor.
Çok sayıda vatandaş, henüz yeni kartı alamadı..
Kuyrukları aşıp da başvuru yapamayanlar bile var..
Toplu ulaşım araçları şoförlerinin ‘beleşçi’ gözüyle bakıp yıllardır kan kusturduğu 65 yaş ve üzeri Antalyalılar ile engelli vatandaşlar daha büyük sıkıntı yaşıyor.
Antalya Büyükşehir Belediyesi, her şey güllük gülistanlıkmış gibi, sistem yerine oturmuş gibi kart olmayanların yararlandığı nakit para döneminin 1 Mart’ta sona ereceğini açıkladı..
Büyükşehir Belediyesi’nden yapılan açıklamada şöyle deniliyor :
“Nakit para ile yapılan binişler konusunda halkımızın ve taşımacı esnafının yoğun şikayetleri söz konusudur. Nakit ödemeli binişlerde para alışverişi bir çok zorlukları ve sakıncaları beraberinde getirmektedir. Para alışverişlerindeki zaman kayıpları,bozuk parası olamayan yolcuların para üstü beklemeleri, tarifelere uyulmaması, gibi giderek artan bir çok şikayetlerin yanı sıra kayıp kaçak oranları da sakıncalar doğurmaktadır”
Pekala eski kartı olanlar ile eski kartın içinde parası olanlar ne yapacak ?
Büyükşehir Belediyesi şöyle buyuruyor :
“Eski sistem kartları bulunan vatandaşlarımız, tramvaylarımızda 15.02.2016 tarihine kadar eski kartları ile biniş yapabilir. Bu kartlarda bakiyelerini bitirmiş olan vatandaşlarımız kart merkezlerimizden eski kartlarını yeni Antalya Kart ile ücretsiz değiştirebilirler. Daha önce defaten yapılan açıklamalarda da belirtildiği üzere 15.02.2016 tarihine kadar bakiyesini bitirmemiş vatandaşlarımızın para iade taleplerini eski yüklenici A-Kent firmasına yapmaları gerekecektir. Yapılan tüm çağrılara rağmen Belediyemize eski kart sahipleri ve bunlarda kalan bakiyeler ile ilgili hiçbir bilgi verilmediğinden, bu aşamada başka bir imkan bulunmamaktadır. Konu yargıya intikal etmiş yargılama devam etmektedir”
Topu eski yönetime ve eski şirkete atınca sorun çözülmüş mü oluyor ?
Hani belediyeler ağlama, sorun üretme değil, çözüm yeriydi ?
Hani belediyeler vatandaşın çıkarlarını ön planda tutmak zorundaydı ?
İş toplu ulaşım ve kart konusuna gelince söylemler de, eylemler de değişiverdi….
Büyükşehir Belediye Meclisi’nin Pazartesi günü gerçekleştirilen Şubat ayı toplantısında CHP Grup Sözcüsü Ruhi Beşiktaş, Başkan Türel’e şu soruları yöneltti :
“Kartlardaki para durumu en çok şikayet edilen konu. Para iadesi konusunda vatandaşlar muhatap bulamıyor. Biz Meclis olarak kayyum atadık. Eğer şirket bilgileri vermiyorsa, mahkeme aracılığıyla bu bilgiler alınabilir. Bu şirketin yetkilileri kimlerdir ? Bu şirketin vergi dairesinde kaydı yok mu açıklayın..Hizmet alımı yapılan firma ile anlaşma ne durumda ? Kayyum bilgilere nasıl ulaşamıyor ?”
Çok açık ve net sorular bunlar..
Aynı anlayışla yanıtları verilse Antalyalının kafası karışmayacak..
Ancak Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, tatmin edici açıklamalar yapmak yerine, “Bu eleştiriler kabak tadı vermeye başladı’ diyor.
Demek ki vatandaşın sorununu Antalya’nın meclisinde gündeme getirmek ‘ kabak tadı’ veriyor..
Böyle şey olur mu ?
Ne demek ‘bu eleştiriler kaba tadı verdi’ demek ?
Türel, A-Kent’i Antalya’nın başına önceki Belediye Başkanı Mustafa Akaydın’ın bela ettiğini belirterek, ‘Durum temcim pilavına döndü. Sorularınızın esas muhatabı biz değil, bizden önceki bizden önceki belediye yönetimidir” diyor..
Bunun adı kolaycılık..
Hani devlette devamlılık esastı ?
Hani belediyeler ağlama değil, çözüm üretme yeriydi ?
Türel, önceki belediye yönetimi suçlayarak, günah keçisi ilan ederek haklı konuma gelemez..
Türel, sadece belirli bir zümrenin değil, Antalya’nın belediye başkanı..
Kendisine oy vermeyenlerin, partisi AKP’ye muhalif olanların da başkanı.
O nedenle ‘bu iş kabak tadı verdi, temcit pilavına döndü’ diyerek sıyrılmak olanaksız..
Çözümü ivedilikle bulmak, bu kart sorununu kökünden halletmek Menderes Türel’in öncelikli görevi olduğunu unutmaması gerektiğini düşünüyorum..