BİR AN İÇİN…. -1
Yaşantımız devam ediyor. Hepimiz yaşantımız içerisinde
değişik zorluklar çekmekteyiz.
Hepimiz gerek ekonomik, fiziksel gerekse, sosyal ve de
sağlık yönünden zorluklar çektiğimiz gibi, toplum bir bütün olarak zor bir
demokrasi sınavı vermektedir.
Gene gerekliliği, zamanı, tartışmalı baskılı bir seçime
aşağıda sebeplerini açıklayacağım defolu seçim ve seçmen yasasıyla gireceğiz!
Hiçbir gerekçe yok iken ve toplumsal birliktelik
sağlanmadan 2 siyasal parti görüşmeler yaparak ittifak kararı almışlar, bunu da
meclisteki sayısal çoğunluklarına bakarak ve de muhalefetin uyarılarına
dinlemeden seçim ve seçmen yasasında 13.3.2018 tarih ve 7102 sayılı yasa ile
sadece ittifakla ilgili maddeleri değil, alakası olmayan maddeleri de
değiştirmişlerdir.
Bu yasayla yaptıkları değişiklerle, zaten yarım işleyen
demokrasinin, geri kalan yarısını da
yaralayıp, kuşa çevirip; yönetim şeklimizi Afrika ülkeleri seviyesine getirmeye
çalışmaktadırlar.
İsterseniz yasanın değişen bazı maddelerine göz atalım:
MADDE 1- 26/4/1961
tarihli ve 298 sayılı Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında
Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiş ve ikinci
fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
“Aynı binada
oturan seçmenler, hane bütünlüklerinin korunması ve aynı seçim bölgesinde
kalmaları şartıyla, farklı sandık bölgelerine kaydedilebilir.”
MADDE 2- 298
sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasına (14) numaralı bentten sonra
gelmek üzere aşağıdaki bentler eklenmiş ve mevcut (15) numaralı bent (18)
numaralı bent olarak teselsül ettirilmiştir.
“15. Seçim türüne
göre sandık bölgesi seçmen sayısını belirlemek.
16. Seçim
güvenliği açısından gerekli görülmesi durumunda, vali veya il seçim kurulu
başkanının oy verme gününden en geç bir ay önce talepte bulunması
halinde, o yerdeki sandıkların en yakın seçim bölgelerine taşınmasına, sandık
bölgelerinin birleştirilmesine, muhtarlık seçimleri hariç olmak üzere seçim
bölgelerinin birleştirilmesi ile seçmen listelerinin karma şekilde
düzenlenmesine ve bu hususların ilanına karar vermek.
17. Hastalığı veya
engeli sebebiyle yatağa bağımlı olan seçmenlerin, muhtarlık seçimleri hariç, oy
kullanmalarını sağlamak için seyyar sandık kurulu kurulmasına, oy
kullanılmasına, sayım ve döküm ile birleştirme işlemlerine ilişkin usul ve
esasları belirlemek.”
Birinci madde de ise, aynı evde oturanların farklı
sandıklara gönderilmesiyle, sandık evinden uzak yerlere gitmesine sebep olacağı
için, oy kullanmaya zorlanan seçmen oy vermekten vazgeçebilecektir. Bu da
seçime katılımı düşürecektir.
İkinci maddenin 16 fıkrasında sandık güvenliği gerekçe
gösterilerek’’ seçimden en az bir ay
evvel (valinin yada il seçim kurulu başkanın) önerisi ile sandığın
taşınması seçim bölgelerinin
değiştirilmesi ‘’önü açılmakta bir de mahkeme niteliğinde olan YSK
kurulunu temsil eden il seçim kurulunun başkanına eş değer gibi vali önerisi
eklenmektedir. Hükümetin atadığı vali öneri sunsa da YSK’nın üstüne
çıkmaktadır.
İkinci maddenin 17 fıkrasında engelli ve hasta
vatandaşların oy kullanmasının başka çözüm yolları düşünülmeden, engelliler
hastalar bahane gösterilerek seyyar sandıkla seçim tarafsızlığının
kaldırılmasının önü açılmaktadır.
Yukarıdaki ilgili yasanın maddelerinin bir kısmında
görüldüğü üzere bu çıkartılmış yasanın en kısa süre de muhalefet partileri ve
milletvekilleri tarafından Anayasa Mahkemesine götürülmesi ve de kanun yoluyla
hançerlenmek istenen demokrasimiz ve seçim sistemimizin aydınlığa çıkartılması
gerekmektedir.
Vatandaş olarak bizlere düşen bir görevde, muhalefet partilerine
görüşlerimizi ileterek bu yasanın iptalinin sağlanmasıdır.
Yoksa demokrasi ve seçimler bir kelimeden ibaret, içi
boşaltılmış herkesin her şekilde kullanabileceği bir mekanizmaya dönüşmüş olur.
O hal de ………..
Bir An içinde olsa…
Korkulu rüya değil…..
Aydınlık günler yaşamak için…
Kendi benliğimize dönerek…
Vatandaş olduğumuzu hatırlayarak…
Var gücümüzle …..
Yaşasın…..
Demokrasi …diyerek
Kendimizden gelen gücü kullanalım.
Tepkisiz Toplum Etkisiz Toplumdur!
Haftaya…