TikTok, kullanıcıların popüler hashtag’leri takip etmelerine olanak tanıyan bir aracı kaldırdı. Bu değişiklik, özellikle hassas konularda araştırma yapanlar için veri erişimini sınırlayabilir.
Rutgers’ Network Contagion Institute’taki araştırmacılar, TikTok ve Instagram arasındaki hashtaglerin yaygınlığını karşılaştırdı. Araştırmalar, birçok 'hassas' konunun, Instagram ile karşılaştırıldığında 'TikTok’ta önemli ölçüde yetersiz temsil edildiği' sonucuna vardı.
Bu araç, TikTok’un Yaratıcı Merkezi adlı bir özelliği idi ve potansiyel reklamverenlere ve diğerlerine hashtag’lerin popülaritesi hakkında veri sağlıyordu. Hashtaglerin hangisinin platformda daha popüler olduğunu görerek reklamverenler ona göre reklam verebiliyor, kullanıcılar ise popüler hashtaglere göre içerik girebiliyorlardı.
Ancak, Çin hükümetinin çıkarlarına 'hassas düştüğü' düşünülen hashtag’leri izleme özelliğini kaldırmaya karar verildi.