Hızlı çözümler var!

Henüz yatırım planına girmeyen güzergahlarda trafiği rahatlatacak hızlı ve kısmen düşük maliyetli metrobüs ya da troleybüs gibi özel otobüs hatlarının değerlendirmesini öneren Makine Mühendisleri Odası (MMO) Antalya Şube Başkanı Prof. Dr. İbrahim Atmaca, ulaşımı rahatlatacak çözüm önerilerini Akdeniz Gerçek’e sıraladı
Antalya’da nüfusun hızlı artmasıyla yaşanan ulaşım sorunları her geçen gün artarken, yapılan ulaşım yatırımları ile sorunun seviyesi azaltılmaya çalışılıyor. Ulaşım konusundaki çözüm önerilerini Akdeniz Gerçek’e sıralayan MMO Antalya Şube Başkanı Prof. Dr. İbrahim Atmaca, “Antalya yerleşik nüfusu her gün artan trafik sıkışıklığından yakınır haldedir. Hızlı büyüyen şehirlerde ulaşım probleminin çözümünde en etkin yöntemin toplu taşımaya yapılan yatırımlar olduğu bilinmektedir. Özellikle raylı sistem taşımacılığına yapılan yatırımlar süreçte önem arz ederken, mevcut toplu taşıma sistematiğinin nasıl işletildiği ya da nasıl kullanılması gerektiği de ayrı bir öneme sahiptir. Çözüm için yapılacak yatırımlarda karar alıcılara önemli görevler düşerken, halkımız da toplu ulaşım kullanımı hakkında daha bilinçli olmalıdır” dedi.

Apple Dünyada İlk 4 Trilyon Dolara Ulaşan Şirket Olacak Apple Dünyada İlk 4 Trilyon Dolara Ulaşan Şirket Olacak


“ALTERNATİFLER GÖZDEN GEÇİRİLMELİ”

Başkan İbrahim Atmaca, “Şehrimizin mevcut yapısı ve büyüme hızı göz önüne alındığında bir yerden bir başka yere tek bir toplu ulaşım aracıyla gitmeyi beklemek doğru değildir. Aynı şekilde aynı güzergâh üzerinde hem raylı sistem hem de otobüs alternatifinin işletilmesi de uygun değildir. Böyle bir model raylı sistem yatırımlarının geri ödeme sürelerini de örselemektedir. Artık halk olarak bizlerin de aktarmalı ulaşım modeline hızla alışması gerekmektedir. Aynı güzergâh üzerinde hem raylı sistem hem de otobüs alternatifinin bulunması taşıt trafiğini de etkilemekte, sıkışıklıkları arttırmaktadır. Zira kentimizde mevcut raylı sistem güzergahı üzerindeki yollarda otobüslerinde çalıştığını görmekteyiz. Raylı sistem güzergahı üzerindeki toplu taşımada otobüs alternatifi tekrar gözden geçirilmelidir. Optimum süreçlere uygun şekilde gerekirse raylı sistem güzergahındaki otobüs hatları trafiği rahatlatmak adına aktarmalı ulaşım modeli şeklinde hızlıca düzenlenmelidir. Trafik yoğunluğunu önlemek adına halk olarak bizler de bu kullanım kültürüne hızla alışmalıyız” dedi.


ANA DURAKLARDA OTOPARK BULUNMALI

Başkan Atmaca, “Aktarmalı ulaşım modelinin bir parçası da raylı sistem ana duraklarına yapılacak otopark yatırımlarıdır.  Raylı sistem ana duraklarına yakın bölgelerde araç otoparklarının oluşturulması raylı taşımayı cazip hale getirecektir. Bu, kent içi araç yoğunluğunu azaltmada en önemli tedbir olacaktır. Raylı sistem ana durağına aracını park ederek, gideceği noktaya raylı sistem ile giden kullanıcı, sıkışık trafikte harcadığı zaman ve yakıttan önemli miktar tasarruf edecektir. Aktarmalı ulaşım modelinin önemli noktalarından biri de eksik hattın kalmamasıdır. Henüz yatırım planına girmeyen güzergahlarda trafiği rahatlatacak hızlı ve kısmen düşük maliyetli seçenekler alternatifler arasına alınmalıdır. Bu kapsamda ulaşım master planı çerçevesinde henüz yatırım planına girmeyen güzergahlar için kısa vadede hızlı çözüm sağlayacak nitelikte metrobüs ya da troleybüs gibi özel otobüs hatları mutlaka değerlendirilmelidir. Antalya tam anlamıyla bir tarım ve dünyanın tanıdığı bir turizm şehri iken sanayisi de hızla büyüyen bir şehirdir ve bu kapsamda şehrimizin sürdürülebilirliği önemlidir. Bu sürdürülebilirliğin sağlanmasında önemli unsurlardan biri de kent içi trafik yönetimidir. Çözümün bir parçası olarak aktarmalı ulaşım modeli karar alıcılar tarafından hızla devreye alınmalı, halkımız da bu bilince ulaşmalıdır” diye konuştu.


 

 

Muhabir: Arda Kır