Uysal, “Oda başkanlığı yaptığım dönemde de merkezi iktidara ilettiğimiz oldu. Örneğin KDV’lerin indirilmesi gibi taleplerimiz oldu. Fakat hiçbirisi karşılık görmedi. Özel günlerde AVM’lerden çok, seyyar satıcılar bize sıkıntı yaratıyor. Yerel yönetimlere söylüyoruz ciddiye almıyor, merkezi iktidara söylüyoruz onlar da ciddiye almıyor. Bu şekilde yaşamaya çalışıyoruz” dedi.

AVM ve market zincirlerinde gerçekleşen çiçek satışlarının çiçekçiyi ciddi oranda etkilemekte olduğunu söyleyen Çiçekçiler Odası önceki dönem Antalya Şube Başkanı Alim Uysal, tüketicinin bilincinde olmadan daha az kaliteli ürün aldığını söyledi. Uysal, “Ürün aldığımız firmalar zaten oralara ürün veren firmalar. Bize verdiği ürünün fiyatından AVM ve market zincirlerine daha aşağı fiyatta ve kalitede ürün veriyor. Tabi ki insanımızın bunu bilmesi mümkün değil, kalite olarak daha düşük ürünleri alıyorlar. Aldıktan sonra da aldıkları ürünü getirip diyorlar ki; ‘Biz bunu şuradan aldık, bozuldu. Ne yapmamız lazım?’  Bazı arkadaşlarımız cevap veriyor, ben cevap vermiyorum. Aldığınız yere götürmeniz gerektiğini söyleyip gönderiyorum” dedi.

“HİÇBİRİ KARŞILIK GÖRMEDİ”

Alim Uysal, enflasyon artışının üretimden tüketime kadar ciddi bir maliyet artışına neden olduğuna vurgu yaparak üreticinin elindeki ürünü çıkartamadığını açıkladı. Maliyetin arttığını ancak çiçek fiyatlarının değiştiremediklerini söyleyen Uysal, sadece kendi harcamalarından kıstıklarını belirtti. Uysal, “Oda başkanlığı yaptığım dönemde de merkezi iktidara ilettiğimiz oldu. Örneğin KDV’lerin indirilmesi gibi. Ama hiçbirisi karşılık görmedi. Özel günlerde AVM’lerden çok seyyarlar bize sıkıntı yaratıyor. Yerel yönetimlere söylüyoruz ciddiye almıyor, merkezi iktidara söylüyoruz onlar da ciddiye almıyor. Bu şekilde yaşamaya çalışıyoruz” diye açıkladı.

TERCİH HALKIMIZIN

Özel günlerde çiçek alımı o günün anlamına göre tüketicinin tutumunun değiştiğini belirten Uysal, artan parayla çiçek almayı tercih ettiklerini söyledi. Uysal, “Mesela anneler gününe baktığımızda beyaz eşyasından, takısına kadar herkes anneler günüyle ilgili portfolyo hazırlayıp çıkıyor. Tabi ki bu durum çiçek satışını olumsuz etkiyor. Tabi tercih halkımızındır. Bütçesine göre çiçek yaptıran var. Ekonomik olarak da insanların bütçesini etkilediği için, tüketici ona göre ayarlamak zorunda kalıyor. Tabi eğlence sektöründe sıkıntı yok. Onda para olsa da olmasa da gidiyorlar” dedi.

ÇİÇEKLERİNDE MODASI VAR

Alim Uysal, insanların son dönemlerde yapay çiçek tercih etmeye başlaması hakkında tüketicinin alışkanlarının sürekli değiştiğinin altını çizdi. Uysal, “Kıyafetin modası olduğu gibi çiçeklerinde modası var. Daha öncesinde yapay çiçekler çok rövanştaydı. Şimdi yeniden ilgi görmeye başladı. Yapaylar aslında Türkiye’de üretilmiyor. Çin’den getiriliyor. Maliyet artışları onun da fiyatlarını çok yükseltti. Mantığa bakarsanız ucuz değil. Canlı çiçekten daha pahalı bir durumda. Ama dediğim gibi bu bir dönemdir. Dönem içiresinde tüketicinin alışkanlıkları değişebiliyor” diye ifade etti.

Stajyer Muhabir Ceren Sümbül