Sağ Dikey Reklam Alanı Genişlik: 160px Yükseklik: 600px
Antalya Haberleri
Antalya
PARÇALI BULUTLU
27°
Akdeniz Gerçek Yaşam Pegasus'ta skandal! Fazla bilet satışı hatasını yolcuya yıkacaklardı

Pegasus'ta skandal! Fazla bilet satışı hatasını yolcuya yıkacaklardı

Yaşadığı uçuş mağduriyetini sosyal medyadan paylaşan Psikiyatrist Veysi Çeri, Antalya'ya uçarken karşılaştığı skandalı detaylı bir şekilde anlattı.

4 Dakika
OKUNMA SÜRESİ
Haberleri
Pegasus'ta skandal! Fazla bilet satışı hatasını yolcuya yıkacaklardı
KAYNAK: Haber Merkezi

Psikiyatrist Veysi Çeri, sosyal medya hesabı üzerinden, yaşadığı bir uçuş mağduriyetini paylaştı. Pegasus Havayolları ile Antalya'ya uçarken karşılaştığı durumun detaylarını anlatan Çeri, firmaların müşterilerini mağdur etmemesi gerektiğine dikkat çekti.

"Zamanında Kapıda Olduğum Halde Uçağa Alınmadım"

Veysi Çeri, paylaşımında uçuşunun 00.10’da Antalya’ya olduğunu, havaalanına erken gidip valizini teslim ettiğini belirtti. Yolculuk öncesi yorgunluğunu atmak için lounge’da dinlenirken uçuşunun 00.25’e ertelendiğini öğrendi. Kapı ile lounge arası 5 dakika olduğundan, uçuş saatine 25 dakika kala kapıya gitmek üzere lounge’dan çıktı. Ancak 23.56’da kapıya vardığında, görevli personelin kapının kapandığını ve yeni bir uçuş bileti alması gerektiğini söylediğini ifade etti. Çeri, zamanında kapıda olduğunu ve haklarını bildiğini belirterek duruma itiraz ettiğini vurguladı.

Overbook itirafı

Veysi Çeri, görevlinin aslında uçağın overbook (kapasitesinden fazla bilet satılması) olduğunu ancak bunu söylemek yerine kendisini oyaladıklarını belirtti. Kapıda video çekerek zamanında geldiğini kanıtladıktan sonra, Sivil Havacılık Müdürlüğü’ne başvuracağını ve uçağa alınması gerektiğini söyledi. Bunun üzerine personelin overbook olduğunu itiraf ettiğini belirten Çeri, durumu şikayet etmek üzere süpervizöre yönlendirildi.

"Tazminat Hakkımı Bilmesem Beni Yönlendirmeye Çalışacaklardı"

Çeri, süpervizöre tazminat ve otel talebinde bulunduğunu ancak önce sadece yeni bir bilet verebileceklerini söylediklerini, ısrarı üzerine otel ayarladıklarını belirtti. Tazminattan vazgeçtiğini ancak yaşanan bu durumun kendisini derinden rahatsız ettiğini dile getirdi.

"Şirketlerin Müşterileri Mağdur Etmesi Kabul Edilemez"

Veysi Çeri, paylaşımının sonunda firmaların bu tür hataları kabul edip özür dilemek yerine mağdurları haksız duruma düşürmeye çalıştıklarını ifade etti. Kendi haklarını bilen ve savunan bir birey olmanın önemine dikkat çeken Çeri, bu bilincin çocuklara da öğretilmesi gerektiğini vurguladı.

Çeri'nin paylaşımının tamamı şöyle: 

"Gelin size ancak bizim gibi ülkelerde olacak bir ahlaksızlığı anlatayım. Dün gece Pegasus'un 00:10 uçağı ile Antalya’ya uçacaktım. Havaalanına erkenden gidip valizimi teslim ettim. Sonrasında iki gündür yollarda olduğum için biraz lounge’da dinleneyim dedim. Uçuşum daha sonra 00:25’e ertelendi. Zaten Kapı ile lounge arası 5 dakika olduğu için 23:50 geçe loungedan çıkıp kapıya gittim.  23;56 geçe Kapıya vardığımda kapıdaki görevli geç kaldığımı, kapının kapandığını ve kendime yeni bir uçuş bularak bilet almam gerektiğini belirtti. Haklarımı bilmesem beni aptal yerine koyup kapıyı gösterecekler. Biraz tartıştıktan sonra beni oyaladıklarını fark ettim. Bunun üzerine video çekerek zamanında kapıda olduğumu kanıtlayarak onlara da gösterdim ve bununla sivil havacılık müdürlüğüne başvuracağımı ve beni uçağa almak zorunda olduklarını söyledim. Bunun üzerine kapıdaki görevli overbook olduğunu ve uçağın dolduğunu söyledi. Görevliye neden başta bunu söylemeyip beni kandırmaya çalıştığını sorduğumda yüzü kızardı ama bir şey diyemedi ve beni süpervizöre yönlendirdi. Orada bana tazminat ödeyip otel ayarlamaları gerektiğini söyledim. Ancak bu sefer de  sadece yeni bilet vereceklerini otel ve tazminat veremeyeceklerini belirttiler. Ancak haklarımı iyi bildiğimden ısrarcı oldum. Sonunda bir sonraki uçuşa kadar otel ayarladılar. Zorlasam tazminatı da verecekler ama sürekli bir ayak direme. Artık uğraşmak istemediğim için tazminat falan vazgeçerek biletimi alıp ayarladıkları otele gittim. Zaten aldığın bileti başkasına vererek mağdur etmeleri yetmezmiş gibi bi de tüm görevlilerle yetkililerin her adımda yalanlar öne sürerek ikinci defa birini mağdur etmeye çalışmaları dikkatimi çekti. İnsan utanır, özür diler ve mahcubiyetini gösterir. Ancak muhtemelen şirket politikası olarak böyle çirkin bir tutum takınmak zorunda kalıyorlar. Kim bilir kaç insanı böyle haksızca işinden gücünden uçuşundan edip bi de onlar haksızmış gibi davranarak daha da mağdur ettiler. Maalesef Kendi suçlarını size mal ederek sizi daha  da mağdur etmek ülkemizdeki hemen her şirket için geçerli. O yüzden haklarınızı bilmek ve bunu aramak bizim gibi ülkelerde hayattaki en önemli şey diye düşünüyor, çocuklarımıza haklarını bilerek savunmayı öğretmenin birincil gerekliliklerden olduğunu hatırlatmak istiyorum."

Pegasus ankara-antalya seferinde sorun

Öte yandan dün de Pegasus Havayolları’nın Ankara – Antalya seferini gerçekleştirmek üzere havalanan TC-DCE tescilli Airbus A320 tipi uçakta uçuş öncesi teknik bir arıza meydana geldi. Bu durum üzerine pilotlar, hemen park pozisyonuna geri döndü. Yolcular, uçağın içerisinde bir süre bekledikten sonra pilotlardan yeni bir açıklama geldi. Yolcular terminal binasına yönlendirildi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
Bursa'da Telefonuna Dalan Genç, Açık Mazgala Düştü

Bursa'da Telefonuna Dalan Genç, Açık Mazgala Düştü