Ticaret Bakanlığı, e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren firmaları, satışa sundukları ürünlerde stok bilgisine yer vermeyerek tüketicileri mağdur ettikleri gerekçesiyle uyardı. Bakanlık, bu durumun tüketici haklarını ihlal ettiğini ve mevzuata aykırı olduğunu belirtti.

Bakanlık harekete geçti

Bakanlık, perakende ve e-ticaret sektörlerinde faaliyet gösteren bazı satıcıların, sınırlı stokla satışa sundukları ürünlerle ilgili stok bilgisine yer vermemesi nedeniyle harekete geçti. Tüketicilerin, stok bilgisi olmadan ürünleri sepete ekleyip daha sonra satın alma işlemi tamamlandıktan sonra teslim alamadıkları tespit edildi.

Tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi

Bakanlık, hem tüketici mağduriyetlerinin önüne geçmek hem de sektörün etkin şekilde işleyişini sağlamak amacıyla, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonuna (TESK) yazı yazarak üye firmaların bilgilendirilmesini istedi.

Reklamlarda stok bilgisi zorunluluğu

Bakanlık yazısında, Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği uyarınca televizyon, afiş ve internet gibi mecralardan yayımlanan reklamlarda, satışa sunulan ürünle ilgili stok sınırı varsa bu bilginin tüketicilere açıkça verilmesinin zorunlu olduğuna işaret edildi. Bu bilgiye yer verilmemesi durumunda mevzuata aykırılık oluşacağı belirtildi.

Reklam Kurulu denetimleri sürdürecek

Bakanlık bünyesindeki Reklam Kurulu, ticari reklam ve haksız ticari uygulamalarla ilgili denetim yapmaya ve tüketicilerin ekonomik çıkarlarını korumaya devam edeceğini vurguladı.

"Dernek olarak takipçisi olacağız"

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, e-ticaret sektöründe şeffaflığın sağlanmasının rekabet açısından önemli olduğunu belirtti. Kılıç, tüketicinin bilgi edinme hakkının satıcılar tarafından ihlal edilmemesi gerektiğini vurguladı ve şunları ekledi:

Dünyada En Çok Biz Üretiyoruz Ama Çok Pahalı Dünyada En Çok Biz Üretiyoruz Ama Çok Pahalı

"E-ticaret firmalarının stok adedine ilişkin bilgileri net şekilde paylaşarak tüketicilere doğru bilgi sunması gerektiğini vurgulayarak, haksız rekabet ortamının oluşmaması için TOBB ve TESK gibi üst meslek örgütleri ile kamu işbirliğinin önemli olduğunu düşünüyoruz."

Kılıç, dernek olarak tüketicilerin haklarını korumak ve daha adil bir ticaret ortamı oluşturmak adına atılacak adımların takipçisi olacaklarını belirtti.

Tüketicilerin yanıltılmaması büyük önem taşıyor

Kılıç, televizyon, afiş ve internet gibi mecralar aracılığıyla yayımlanan reklamlarda, satışa sunulan ürünlerle ilgili stok sınırı varsa bu bilginin açıkça belirtilmesi gerektiğini söyledi. Tüketicilerin yanıltılmaması ve aldatılmaması adına reklamların dürüst ve şeffaf şekilde hazırlanmasının büyük önem taşıdığını ifade etti.

Kaynak: AA