Akdeniz Gerçek Sağlık Bilim insanları yeni kan grubu keşfetti! MAL kan grubu nedir?

Bilim insanları yeni kan grubu keşfetti! MAL kan grubu nedir?

İngiltere'de araştırmacılar, MAL adını verdikleri yeni bir kan grubu keşfetti ve nadir hastaların tedavisini kolaylaştıracak bulgular elde etti.

Bilim insanları yeni kan grubu keşfetti! MAL kan grubu nedir?
KAYNAK: Haber Merkezi

Bristol Üniversitesi ve NHS Blood and Transplant araştırmacıları, AnWj kan grubu antijeninin genetik arka planını çözerek MAL adında yeni bir kan grubu sistemi keşfetti. 1972'de keşfedilen AnWj antijeni, şimdiye kadar genetik olarak bilinmiyordu. Yeni araştırma, bu antijenin MAL proteini üzerinde bulunduğunu ortaya koydu ve böylece 47. kan grubu sistemi olarak kabul edildi.

AnWj-negatif fenomeninde Kaç Kişi Etkilendi?

Nadir bulunan AnWj-negatif fenomeni, genellikle hematolojik hastalıklar veya bazı kanser türlerinden kaynaklanıyor. Araştırmalar, bu durumun genetik bir neden olmadığını ve sadece çok az sayıda kişide görüldüğünü belirledi. Çalışma, 2015 yılında test edilen bir örneğin yanı sıra, beş genetik olarak AnWj-negatif bireyi içermekteydi.

Yeni Genotipleme Testleri

AnWj-negatif bireyler, AnWj-pozitif kan aldıklarında transfüzyon reaksiyonları yaşayabilir. Yeni bulgular, bu nadir bireylerin tespit edilmesi için yeni genotipleme testlerinin geliştirilmesini mümkün kılacak ve transfüzyon ile ilişkili komplikasyon riskini azaltacaktır.

Araştırmacılar, MAL geninin kodladığı MAL proteininin AnWj antijeninin bağlanmasından sorumlu olduğunu belirlediler. Tam uzunlukta MAL proteini, AnWj-pozitif bireylerin kırmızı kan hücrelerinde bulunurken, AnWj-negatif bireylerde bulunmamaktadır. Çalışma, MAL geninde bulunan homozigot delisyonların, genetik olarak AnWj-negatif fenotip ile ilişkili olduğunu ortaya koydu.

50 yıldır gizemini koruyordu

Louise Tilley, "AnWj'nin genetik arka planı 50 yıldan fazla bir süredir gizemini koruyordu ve bu başarı, uzun bir ekip çalışmasının sonucudur," dedi. Ash Toye, MAL kan grubunun çözülmesinin, nadir kan bağışçılarının tespit edilmesine yardımcı olacağını belirtti.

Nicole Thornton, genotipleme testlerinin tasarlanarak genetik olarak AnWj-negatif hastaların ve bağışçıların tanımlanmasını sağlayacağını ekledi. Dr. Tim Satchwell, MAL proteininin küçük ama ilginç özelliklere sahip olduğunu ve bu bulguların büyük bir tatmin sağladığını ifade etti.

Kan Grubu Çeşitleri

Kan grubu, kandaki antikorlara bakılarak kanın özelliğini belirtmek için oluşturulmuş bir sınıflandırma sistemidir. İnsanlarda A, B, AB ve 0 olmak üzere dört ana kan grubu türü bulunmaktadır. Bu ana gruplar, Rh faktörü ile birlikte değerlendirilir. Rh değeri, pozitif (+) ya da negatif (-) olabilir. Bu sistemlerin birleşimi, 8'li bir kan grubu tablosunu oluşturur.

Türkiye'de kan grubu ve Rh faktörü, yan yana yazılarak belirtilir. Örneğin, A türü kanda Rh değeri negatifse, o kan grubu A Rh (-) olarak adlandırılır. Kızılay'ın verilerine göre, Türkiye'de en çok bulunan ve en çok gereksinim duyulan kan grubu A Rh (+)'dir.

Rh faktörü, Hint şebeğinin (İngilizce: rhesus macaque) kanındaki antikorların var olup olmaması anlamına gelir. Rh pozitif (+) veya negatif (-) kan gruplarının belirlenmesinde önemli bir rol oynar ve kan transfüzyonunda uyum sağlamak için kritik bir faktördür.

YouTube'da Yeni Reklam Dönemi Başladı: Kullanıcıları Ne Bekliyor?