Korsan fatura ödeme merkezlerinin halen hiçbir
hukuki geçerliliği olmadığını belirten Tüketici Başvuru Merkezi Derneği Genel
Başkanı İbrahim Güllü, mağduriyetlerin yaşanmaması için tüketicinin bilinçli
olması gerektiğini söyledi..
Tüketici Başvuru Merkezi Genel Başkanı İbrahim
Güllü,’’Türkiye genelinde her geçen gün çoğalan, elektrik, doğalgaz, su,
telefon şirketleri, PTT ve bankalar adına tahsilat yapan fatura ödeme
merkezleri, vatandaşların zaman zaman büyük mağduriyet yaşamasına neden
olmaktadır” dedi. 700 bin müşterinin korsan olarak ifade edilen ve sayıları
950’yi aşan fatura ödeme noktalardan ödeme yaptıklarını vurgulayan Güllü,”
Korsan fatura ödeme merkezleriyle ilgili tüketici şikayetleri uzun süredir
gündemde. Bu konuda ikaz ve taleplerimizi paylaşmış ve fatura ödeme
merkezlerinin acil olarak yasal zeminde çözüme kavuşturulmasını talep etmiştik.
Ancak bugüne kadar fatura ödeme merkezlerine ilişkin mağduriyetleri ve
şikayetleri sonlandıracak bir çözüm üretilmemiştir. Tüketici açısından büyük
bir kolaylık ve hizmet sağlayan fatura ödeme merkezlerinin dışlanmadan sistem
içinde yeniden yapılandırılması gerekmektedir’’ diye konuştu.
TÜKETİCİ
BİLİNÇLİ OLMALI
Fatura ödeme merkezlerinin halen hiçbir hukuki
geçerliliği olmadığından mağduriyetlerin yaşanmaması için tüketicinin bilinçli
olması gerektiğini söyleyen İbrahim Güllü,’’Fatura ödeme merkezleri adı
altında, fatura kuyruklarından bıkmış vatandaşların elektrik, doğalgaz, su ve
telefon faturalarını ödeyen yeni bir sektör oluşmuştur. İlgili kurum vezneleri
haricinde vatandaştan komisyon alarak fatura tahsilatını yapan bu merkezler,
ödemeleri internet üzerinden kişisel hesaplarıyla kişiler adına ve belli bir
komisyon karşılığında yapmaktadır. Ödeme merkezleri belli bir miktar bankaya
para yatırıyorlar. Bu miktarı yatırdıktan sonra kendi hesaplarından vatandaşa
'sözde' belge vererek faturalarını ödetiyorlar. Fakat fatura ödeme merkezleri
tarafından verilen belgenin resmi hiçbir geçerliliği bulunmamaktadır. Bir ay
boyunca vatandaş bir sonraki faturasının ödenmediğini anlayamamaktadır.
Faturanın ödenmemesi halinde ise, ben bu faturayı buraya ödedim diye ilgili
kuruma karşı bir talep hak edemez. Sistem olarak yasal altyapısı henüz olmayan
ve istismara çok açık bir uygulamadır’’ dedi.
FATURA
ÖDEME MERKEZLERİ YENİDEN YAPILANDIRILMALI
İbrahim Güllü, “Fatura ödeme merkezlerinin
yasal bir statüye kavuşturularak, vatandaşı mağdur etmeyen bir yapıya
kavuşturulması en mantıklı çözüm yolu olacaktır. Fatura ödeme merkezleri
sisteme dahil edilmeli, faturası ödenen kurumlar ile fatura ödeme merkezlerinin
koordinasyon ve sistem birliğinin sağlanması, tüketiciye ödeme belgesinin
verilmesi halinde tüketicinin faturasını ödediğinin garantisinin sağlanması
gerekmektedir. Fatura ödeme merkezlerinin yeniden yapılandırılmasını ve
mağduriyetlerin önlenmesi hususunu bir kez daha kamuoyunun dikkatine
sunuyoruz’’ diye konuştu. DENİZ TOPKAYA