-DÖSİAD Başkanı Gültekin Gencer, dünyanın en önemli turizm destinasyonları arasında yer alan ve her yıl milyonlarca turistin ziyaret ettiği Antalya’nın çok önemli bir marka olduğunu ancak bu markayı korumak için harcanan paraların büyük bir bölümünün sokağa atıldığını iddia etti. 

 

-Gencer, “Birilerine rant sağlamaktan başka bir işe yaramıyor. Harcanan paralar ya çöpe atılıyor ya da rant olarak birilerinin cebine giriyor. Acı olan bu zaten. Ama birisi çıkıp da gerçek bir tanıtımla ilgili bir proje ortaya koyduğunda da kimse elini atıp destek olmuyor” dedi. 

Döşemealtı Sanayici ve İş Adamları Derneği (DÖSİAD) Başkanı Gültekin Gencer, dünyanın en önemli turizm destinasyonları arasında yer alan ve her yıl milyonlarca turistin ziyaret ettiği Antalya’nın çok önemli bir marka olduğunu ancak bu markayı korumak için harcanan paraların büyük bir bölümünün sokağa atıldığını iddia etti. 

 

SÖYLEM VAR İCRAAT YOK

Akdeniz GERÇEK’e konuşan Gencer, Antalya’nın marka şehir olması için ciddi anlamda uğraşan olmadığını belirterek, “Antalya’nın marka olması konusunda geçmişte ne kadar kafa yorsak da hepsi hikaye. Çünkü şehrin marka olması için ciddi anlamda uğraşan ve emek veren yok. Herkesin ağzında bir ‘marka’ kelimesi var ama bir şey yapan yok. Sadece Antalya markası üzerine konuşma var, söylem var. Ben Antalya Ticaret ve Sanayi Odası’nda da bulundum, belediyelerde de bulundum, birçok yerde bulundum. Marka, sadece herkesin ağzına sakız olmuş durumda. Ama herkes Antalya’nın marka olması yönünde değil de kendilerinin marka olması yönünde çalışmaları var. Antalya’da marka olmak için çok büyük bütçeler, çok büyük paralar harcanıyor. Ama bu paraların büyük bir bölümü sokağa atılmaktan başka bir işe yaramıyor. Birilerine rant sağlamaktan başka bir işe yaramıyor. Harcanan paralar ya çöpe atılıyor ya da rant olarak birilerinin cebine giriyor. Acı olan bu zaten. Ama birisi çıkıp da gerçek bir tanıtımla ilgili bir proje ortaya koyduğunda da kimse elini atıp destek olmuyor” dedi.

 

ANTALYA MARKASINDAN ÇOK

KENDİ MARKALARINI DÜŞÜNDÜLER

Antalya’yı tanıtmak için en güzel materyalin Antalyaspor olduğunu kaydeden Gencer, “Zamanın da biz Antalyaspor konusunda bir söylemde bulunduk; ‘gelin Antalyaspor’un üzerinden Antalya’yı dünyaya tanıtalım. Çünkü elimizdeki en güzel materyal Antalyaspor’dur. Bunu yaratalım’ dedik. Dünyaca ünlü bir futbolcu olan Etoo ismini gündeme getirdiğimizde başta şehri yönetenler bu transfere karşı çıktı. Bizim için ‘bu şehrin geleceğine ipotek koyuyorsunuz’ dediler. Ama zaman içinde baktık ki tam tersi oldu. Bizim getirdiğimiz Etoo’ya karşı olan kişiler, olaya sahip çıktılar. Bir de kendileri yapmış gibi lanse etmeye çalıştılar. Yine kendi marka değerlerine katkı koyma yönünde çalışmaya devam ettiler. Ona sahip çıkarak kendi markalarını güçlendirme yoluna gittiler. Biz o dönemde EXPO ile ilgili ‘Etoo’yu, Ronaldinyo’yu açılışa getirelim, dünya Antalya’yı konuşsun’ dedik. Bu da 5 milyon avro gibi bir paraya mal edilecekti. Ama EXPO tanıtımında ve orada harcanan bütçeler düşünülünce geri dönüşü ne oldu? Bizim formülümüzü uygulamış olsalardı, Antalya’nın daha farklı bir tanıtımı yapılmış olacaktı” diye konuştu.

 

“HEP BANA’ DEMEYECEKSİN!

Antalyaspor’un 50 yıllık tarihinde gelmiş geçmiş vizyonu olan tek yönetim benim başında olduğum yönetimdi. Bir şehrin ya da takımın vizyonu olması için her şeyden önce kendi vizyonunu ortaya koyman lazım. Vizyonun yoksa zaten bunları yapamazsın. Bunlar vizyonsuz insanın yapacağı şeyler değil. Ama hiçbir zaman geç kalınmış değildir. ‘Hep bana’ demeyeceksin! Genel anlamda Antalya şehrinin marka çalışması nasıl olmalı bunun araştırmasını yapacaksın. Gerçek anlamda şehri yöneten insanların bir araya getirip ortak bir çalışma ortaya koyacaksın. Kubilay ELDEMİRCİ

 

 

 

Editör: TE Bilisim