Türkiye'de O Sebzenin Yarısı Korkuteli'nden Karşılanıyor Türkiye'de O Sebzenin Yarısı Korkuteli'nden Karşılanıyor

Hayati tehlike taşıyan durumlar için hizmet veren 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen ilgisiz ve gereksiz çağrılar, sağlık ekiplerinin vakalara zamanında ulaşmasını engelliyor. Antalya İl Ambulans Servisi Başhekimi Uzman Doktor Münevver Kurt, çağrı merkezine gelen örnek taleplerin bazılarını paylaştı ve bu tarz çağrıların ne denli tehlikeli sonuçlara yol açabileceğine dikkat çekerek şu ifadeleri kullandı, "Toplamda 100'ün üzerinde personelimiz bulunuyor. Çağrı yönlendiricileri, Nakil Koordinasyon Birimi danışmanları, hekimler ve diğer destek birimleriyle birlikte çalışmalar yürütülmektedir. Gelen çağrılar değerlendirildikten sonra acil yardım ambulansı gerekip gerekmediği belirlenir. Eğer ihtiyaç varsa, vatandaşa en yakın ambulans ekibi olay yerine yönlendirilir. Ambulans ekibi ulaşana kadar acil müdahale gerekiyorsa, çağrı danışmanlarımız devreye girerek telefonla yönlendirme yapar ve gerekli ilk yardım uygulamalarını vatandaşa anlatarak yardımcı olur."

Ambulansla Havalimanına Götürülmek İsteyen de Var, Evlenme Teklifinde Kullanmak İsteyen de

Dr. Münevver Kurt, bazı vatandaşların 112 hattını gerçek dışı ya da kişisel talepler için meşgul ettiğini belirterek, “'Evleneceğim kişinin bilgilerini versem, bulaşıcı ya da genetik bir hastalığı olup olmadığını öğrenebilir miyim? Gebelik testi yaptırmak istiyorum, ambulans gelip yapabilir mi? Ambulans kiralamak istiyorum, kız arkadaşıma evlenme teklifi edeceğim. Ayakkabı ayağımı vurdu, ambulans beni eve bırakabilir mi? Giderken yolda pansuman yapar mı? Panik atak hastasıyım, uçağımı kaçırmak istemiyorum. Ambulans beni havaalanına yetiştirebilir mi' şeklinde taleplerle karşılaşıyoruz" ifadelerini kullandı.

İlk Müdahale Telefonda Anlatılıyor

Acil vakalarda neler yapılması gerektiğine de değinen Kurt, “Acil yardım gerektiren vakalarda, kalp durması ve solunum durması gibi hayati durumlara müdahale edilmesi gerekebilir. Karşıdaki kişi ilk yardım bilgisine sahip değilse, çağrı merkezi personeli ona ne yapması gerektiğini adım adım anlatır. Ancak burada vatandaşlarımızın da bilinçli olması, ilk yardım eğitimi alması büyük önem taşımaktadır. Ne kadar yönlendirme yapsak da ilk yardımın temel bilgileri önceden öğrenilmeli. Her an herkesin başına gelebilecek acil durumlar karşısında, çocuklar ve yetişkinler için ayrı ayrı ilk yardım eğitimi alınmasını önemle vurguluyoruz" diye konuştu. 

Kaynak: Haber Merkezi