Antalya Uluslararası Havalimanı’nın 35 milyon olan yıllık yolcu kapasitesinin 82 milyona çıkaran genişleme projesinin açılışı 12 Nisan Cumartesi günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın tarafından yapılacak. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Mevcut 90 bin 143 metrekarelik dış hatlar terminalini 224 bin metrekareye, 36 bin 859 metrekare olan iç hatlar terminalini ise 75 bin metrekareye çıkardık. Böylece, havalimanımızın yıllık yolcu kapasitesini 2 katından fazla olarak 82 milyona çıkarıyoruz. 108 olan uçak park pozisyonu, yeni apron sahaları ile 176'ya çıkarıldı. Mevcut VIP Terminali 690 metrekareden 2 bin metrekareye, Genel Havacılık Terminali ise bin 200 metrekareden 2 bin 800 metrekareye genişletildi. Ayrıca yeni yapılan 2 bin metrekarelik Devlet Konuk Evi, 5 bin metrekarelik DHMİ Hizmet Binası ve lojmanları hizmete açıldı” dedi.
Yıllık Gelen Yolcu Sayısı Kapasiteyi Aşıyordu
Açılacak olan Antalya Uluslararası Havalimanı’nın terminal genişletme çalışmaların sona geldiklerini söyleyen Bakan Uraloğlu, “Yaptığımız çalışma ile yıllık 35 milyon olan yolcu kapasitemizi 82 milyona çıkartacağız. Mevcut 90 bin 143 metrekarelik dış hatlar terminalini 224 bin metrekareye, 36 bin 859 metrekare olan iç hatlar terminalini ise 75 bin metrekareye çıkarıyoruz. Böylelikle havalimanımızın yıllık yolcu kapasitesini 35 milyondan 82 milyona çıkartıyoruz. Havalimanımız, ulusal ve uluslararası mevzuatlarda belirtilen tüm inşai tedbirler alınarak kesintisiz hizmet vermeye devam ediyor. 2024 yılı sonu itibarıyla iç hatlarda 45 bin 351 uçak ve 6 milyon 242 bin 379 yolcuya; dış hatlarda ise 188 bin 748 uçak ve 32 milyon 988 bin 354 yolcuya hizmet verdik. Toplamda 234 bin 99 uçak ve 39 milyon 230 bin 733 yolcuya ulaştık” diye konuştu.
Şikayetlere Kulak Verildi
Havalimanın içindeki iki terminal arasındaki 2 kilometrelik mesafe içinde havalimanı işletmesi tarafından ring (servis) şeklinde hizmet servisi verileceği belirtildi. Bakanlık tarafından verilen talimat ile yolcuların mağduriyet yaşamaması için iki terminal arasında sorunu 10 dakika ara ile konulacak servisler ile çözüleceği belirtildi. Son yıllarda terminal binaları arasındaki ulaşım meselesi yüzünden Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na bin üzerinde işletmeci Fıraport TAV hakkında şikayet geldiği öğrenildi.