Yaklaşan yeni yıl dolayısıyla, market raflarında yerini almaya başlayan yılbaşı sepetleri, Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) yüzde 61'lik yıllık enflasyon rakamına rağmen, içeriğine ve boyutuna göre yüzde 83'lük bir fiyat artışıyla dikkat çekiyor. Tüketici dernekleri, bu artışlar nedeniyle "Yılbaşı, eğlenceli bir aktiviteden çıkıp maliyetli bir hal almış durumda" şeklinde endişelerini dile getiriyor.
Cumhuriyet gazetesinden Ali Can Polat'ın haberine göre, geçen yıl 215 TL olan "Klasik Kutu", bu yıl yüzde 83'lük bir zamla 395 TL'ye satışa sunulmuş. Aynı şekilde, geçen yıl 325 TL'ye satılan "Butik Kutu" da benzer oranda artışla 595 TL'ye çıkmış. Ancak, klasik kutuda ürün sayısında azalma yaşanmış ve bazı ürünler daha ucuz markalarla değiştirilmiş durumda.
Tüketici Birliği Federasyonu Başkanı Mehmet Bülent Deniz, sepetlerdeki fiyat değişikliklerini değerlendirerek şunları söyledi: "TÜİK verilerine gerek yok, tüketicinin hayatın ne kadar pahalı olduğunu hissetmesi için marketteki sıcak enflasyonu görmesi yeterli. Yılbaşı alışverişi için ayrılan bütçe ve moral maalesef çoğu kişide yok. Kasım ayındaki indirimler de beklenen talebi artırmadı çünkü kredi kartları ağırlaşıyor, ürün gramajları azalıyor ve insanlar depresyona sürükleniyor."