Google, 20 yıl önce hayatımıza giren YouTube’un izlenme alışkanlıklarına dair önemli verileri paylaştı. Açıklamaya göre, YouTube artık en çok televizyonlardan izleniyor. Özellikle ABD’de YouTube içerik tüketimi açısından ilk tercih televizyon ekranları oldu. Mobil cihazların günlük kullanım oranlarının azalması, büyük ekranlara olan ilginin arttığını gösterdi.
YouTube’da Mobil Dönemi Geride mi Kaldı?
Uzun yıllar boyunca mobil cihazlar YouTube’un en fazla kullanıldığı platformdu. Ancak izlenme süresinin uzaması ve içerik tüketme alışkanlıklarının değişmesi nedeniyle kullanıcılar televizyonlara yöneldi. Büyük ekran deneyimi; Kullanıcılar daha geniş ekranda içerik izlemeyi tercih ediyor.Akıllı TV entegrasyonu; YouTube’un televizyon uygulamalarındaki gelişmiş özellikleri izleyiciyi ekrana çekiyor.Daha uzun içerik tüketimi; Mobil cihazlarda kısa videolar popüler olsa da, uzun formatlı içerikler TV izleme süresini artırıyor.
YouTube’dan Yeni Özellik
YouTube, "Beraber İzle" isimli yeni bir özellik üzerinde çalışıyor. Bu özellikle içerik üreticileri, bir etkinlik veya oyun sırasında canlı tepkilerini paylaşabilecek.Google’ın yeni hamlesi, topluluk etkileşimini artırmayı hedeflerken, kullanıcıların daha interaktif bir deneyim yaşamasına olanak sağlayacak.