Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) Turizm Fakültesi Turizm İşletmeciliği Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. İlker Kılıç, Kurumsal İletişim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından düzenlenen 'ESOGÜ Gündem' programında, literatüre kazandırdıkları yeşil fenomen pazarlama kavramını detaylı bir şekilde açıkladı.
Yeşil fenomen pazarlama kavramı
Sosyal medya kullanımının ve fenomen takibinin güvenirlik ve arka plan takibinin önemine vurgu yapan Kılıç, bu etkileşimlerin toplum yararına da kullanılabileceğini ifade etti. Yeşil Fenomen Pazarlama kavramını tanıtan Kılıç, sürdürülebilirlik konularını ele alanların öne çıktığı yeşil fenomen pazarlamasında bu konudaki paylaşımların önemine dikkat çekti.
Yeşil fenomen nedir?
Sosyal medya paylaşımlarını çevre bilinci ile yapan, takipçilerine daha temiz bir dünya, daha sağlıklı ve sürdürülebilir bir yaşam yönünde örnek olan içerik üreticileri 'Yeşil Fenomen' olarak tanımlanıyor. Yeşil fenomenler, içeriklerini sürdürülebilirlik üzerine yoğunlaştırıyor. Vegan beslenmeden karbon ayak izine kadar geniş bir perspektifte ele alınan sürdürülebilirliğin temel amacının bireyleri ve toplumu sürdürülebilir yaşam tarzına teşvik etmek olduğunu belirten Kılıç, sosyal medya kullanımının, içerik üretiminin ve fenomen takibinin bilinçli bir şekilde yapılmasının büyük önem taşıdığını vurguladı. Kılıç, 'Sosyal medyada gördüğümüz içerikler, davranışlarımızı belirleyen önemli bir faktördür' şeklinde konuştu.