Motorine Zam Geldi: Fiyatlar 45 TL'ye Dayandı Motorine Zam Geldi: Fiyatlar 45 TL'ye Dayandı

Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yapılan açıklamaya göre, internet kullanım oranı 2023 yılında %87,1 iken, 2024 yılında %88,8 seviyesine yükseldi. Cinsiyetler arası farklara bakıldığında, erkeklerde internet kullanım oranı %92,2 iken, kadınlarda bu oran %85,4 olarak belirlendi.

E-Devlet Hizmetlerinden Yararlanma

Son 12 ay içinde e-devlet hizmetlerini kullanan bireylerin oranı %73,7 olarak gerçekleşti. Bu oran, erkeklerde %80,7, kadınlarda ise %66,7 olarak tespit edildi. Yaş gruplarına göre incelendiğinde, 25-34 yaş grubunda e-devlet hizmetlerini kullanan bireylerin oranı en yüksek %92,1 olarak görülürken, 65-74 yaş grubunda bu oran en düşük %25,6 oldu.

E-Devlet Hizmetlerinin Kullanım Amaçları

Bireylerin e-devlet hizmetlerini kullanım amaçları arasında %68,6 ile kişisel bilgilere erişim ilk sırada yer aldı. Bunu, %47,9 ile kamu hizmetlerinden randevu alma veya rezervasyon yaptırma ve %45,1 ile kamu kurumlarının web sitelerinden bilgi edinme takip etti.

E-Ticaret Trendleri

Son 12 ayda internet üzerinden mal veya hizmet satın alma ya da sipariş verme oranı %51,7 oldu. Bu oran, 2023 yılında %49,5 iken, 2024 yılında %51,7 olarak yükseldi. Cinsiyete göre bu oran, erkeklerde %54,1, kadınlarda ise %49,3 olarak belirlendi. En son mal veya hizmet satın alma ya da sipariş verme zamanına göre, bireylerin %38,8’inin son 3 ay içinde bu işlemleri gerçekleştirdiği gözlendi.

E-Ticaret Kategorileri

2024 yılının ilk 3 ayında internet üzerinden mal veya hizmet satın alan bireylerin %76,7’si giyim, ayakkabı ve aksesuar ürünleri aldı. Bu kategoriyi, %47,5 ile restoran ve fast food teslimatları, %34,0 ile gıda ürünleri, %32,4 ile kozmetik ve sağlık ürünleri ve %29,2 ile temizlik ürünleri izledi. Cinsiyete göre, erkeklerin %70,3’ü giyim ve aksesuar alırken, kadınların %83,0’ü bu ürünleri tercih etti.

Eğitim ve Sosyal Medya Kullanımı

İnternet üzerinden eğitim veya öğrenme faaliyeti gerçekleştiren bireylerin oranı %13,9 oldu. Bu oran, erkeklerde %13,7, kadınlarda ise %14,1 olarak tespit edildi. Sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları arasında en çok kullanılan uygulama %86,2 ile WhatsApp oldu. YouTube %71,3, Instagram ise %65,4 kullanım oranlarına sahip. Cinsiyete göre, erkekler WhatsApp'ı %89,5, kadınlar ise %82,9 oranında kullandı.

İnternete Bağlı Cihazlar ve Önemli Özellikler

İnternet kullanan bireylerin en çok tercih ettiği internet bağlantılı cihazlar arasında %47,9 ile internet bağlantılı TV, %10,2 ile akıllı ev aletleri ve %9,7 ile akıllı saat ve diğer internet bağlantılı aksesuarlar öne çıktı. Ayrıca, %89,2'si cep telefonu veya bilgisayar satın alırken fiyatı en önemli özellik olarak belirtti.

Kaynak: Haber Merkezi