Trendyol, 2024 yılının ilk yarısına ilişkin alışveriş verilerini kamuoyuyla paylaştı. İlk 6 ayda en çok cilt bakım ve kadın giyim ürünlerinin satışı gerçekleşti. Yaklaşık 2 milyon Trendyol satıcısı, 335 milyon ürünü Türkiye'nin dört bir yanındaki müşterileriyle buluşturdu. En çok alışveriş yapan iller İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya olarak öne çıktı.

A W242881 01

Motorine Zam Geldi: Fiyatlar 45 TL'ye Dayandı Motorine Zam Geldi: Fiyatlar 45 TL'ye Dayandı

Türkiye'nin Alışveriş Trendleri

2024'ün ilk yarısında Türkiye genelinde en çok cilt bakım ürünleri tercih edildi. Kadın giyim, sofra ve mutfak ürünleri ile gıda ve içecek ürünleri de yüksek satış rakamlarına ulaştı. Akdeniz, Ege, Karadeniz, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde giyim ve ayakkabı, Marmara ve İç Anadolu bölgelerinde ise kozmetik ve kişisel bakım ürünleri en çok satanlar arasında yer aldı. Kocaeli, Bursa ve Aydın illeri, en yüksek satış hacmine sahip iller arasında dikkat çekti.

Kadınlar Alışverişte Lider

Trendyol üzerinden en fazla alışverişi yüzde 67 oranla kadın kullanıcılar gerçekleştirdi. Tüm kullanıcılar içerisinde 25-35 yaş aralığı, en çok alışveriş yapan yaş grubu olarak öne çıktı. Bu veriler, kadınların alışveriş trendlerini belirlemede önemli bir rol oynadığını gösteriyor.

A W242881 02

Gurme ve Organik Ürünlere Yüksek İlgi

Gurme ve organik ürünler, bitki çayları ve granül kahve ile birlikte, geçen yılın aynı dönemine göre en fazla büyüme trendi gösteren ürün grubu oldu. Oto aksesuar, takı, ev tekstili ve parfüm ürünleri de geçen yıla kıyasla bu yıl satışları artan diğer ürün grupları arasında yer aldı. Yüksek hava sıcaklıklarının 2024'te erken başlaması, klima ve mayo ürün gruplarında satışları hızlandırdı.

Kaynak: İHA