IDC’nin 2024 yılı ikinci çeyrek raporuna göre, tablet pazarı pandemi sonrası güçlü bir toparlanma gösterdi. Küresel tablet satışları, yıllık bazda %22.1 oranında bir büyüme kaydederek toplam 34.4 milyon birime ulaştı.
En Çok Satan Tablet Markaları
Raporun verilerine göre, tablet pazarında en yüksek satış rakamlarına ulaşan markalar şu şekilde sıralanıyor:
En Çok Satan Tablet Markaları
- Apple: 12.3 milyon satış, %35.8 pazar payı
- Samsung: 6.9 milyon satış, %20.0 pazar payı
- Lenovo: 2.5 milyon satış, %7.3 pazar payı
- Huawei: 2.3 milyon satış, %6.8 pazar payı
- Xiaomi: 2 milyon satış, %5.8 pazar payı
- Diğerleri: 8.4 milyon satış, %24.3 pazar payı
Apple ve Samsung Liderliğini Sürdürüyor
Apple, 2024'ün ikinci çeyreğinde 12.3 milyon iPad satarak pazarın %35.8’ini elinde tutuyor. Ancak, geçen yılın aynı dönemine göre pazar payı %37'den %35.8'e düştü. Şirket, LG ve Samsung'un tandem OLED panellerini kullanan yeni iPad Pro serisini piyasaya sürdü, ancak bu model satışları önemli ölçüde artırmadı.
Kaynak: Haber Merkezi