Ünlü İtalyan otomobil üreticisi Ferrari, son çeyrekte sunduğu 13 farklı modelin dördünü hibrit teknolojiye sahip araçlardan oluşturdu. Ferrari'nin bu stratejisi, hibrit teknolojisine odaklanarak çevre dostu araçlara yönelme ve müşterilerine çeşitli seçenekler sunma amacını yansıtıyor. Ferrari, ilk hibrit modelini 2013 yılında LaFerrari hiper otomobili ile tanıtarak bu teknolojiye adım atmıştı. Daha sonra 2019'da piyasaya sürülen SF90, bir yol otomobilinde ilk kez plug-in hibrit teknolojisini kullandı.

Son verilere göre, Temmuz ve Eylül ayları arasında satılan Ferrari otomobillerinin yaklaşık yüzde 51'i hibritken, önceki üç ayda bu oran yüzde 43 ve bir yıl önce ise yalnızca yüzde 19 idi. Bu, Ferrari'nin hibrit modellere olan talebinin arttığını gösteriyor.

Ferrari'nin CEO'su Benedetto Vigna, Ferrari müşterilerine araçlarını nasıl çalıştırmak istedikleri konusunda özgürlük vermek istediklerini belirtti. Bazı müşterilerin geleneksel benzinli modelleri tercih edeceğini, bazılarının ise hibritleri seçeceğini ve hatta bazılarının elektrikli Ferrari modelleriyle tanışabileceğini ifade etti.

Şirket, ilk tamamen elektrikli modelini 2025 yılına kadar piyasaya sürmeyi beklemiyor. Ancak Ferrari, 2030'a kadar üretim portföyünün yüzde 40'ının elektrikli araçlardan oluşacağını taahhüt etti. Bununla birlikte, Ferrari, sadece motorlu modellerin üretimine son verme konusunda herhangi bir taahhütte bulunmadı.

Ferrari'nin son finansal sonuçlarına göre, net karı yüzde 46 artışla 332 milyon Euro'ya yükseldi. Otomobil teslimatları yüzde 9 artarak 3,459'a çıktı ve gelirler yüzde 24 artışla 1,5 milyar Euro'yu aştı. Ferrari, müşterilere kişiselleştirme seçenekleri sunarak marjlarını artırıyor.

Kaynak: Tayfun Akyatan