Dijital Anadolu Projesi’nde konuşan Bahar, “Antalya’da ticarette dijitalleşme, son yıllarda önemli bir ivme kazanmıştır. Şehirdeki işletmeler, dijital teknolojileri kullanarak daha verimli ve rekabetçi hale gelebileceklerinin farkındalar” dedi.

Bahar, Antalya’da işletmelerin dijitalleşme endeksinin 10 üzerinden ortalama 2.3, büyük ölçeklilerde ise 5.2 olduğunu belirterek, “Antalya’da KOBİ’lerde durum ortalamanın üzerinde, fakat çokta uzakta değil. Firmaların hızlı internete erişmesi, verimlilikte yüzde 2,6’lık artışa sebep oluyor. Dijitalleşme endeksinin 1 puan artmasının Türkiye’de Gayri Safi Yurt İçi Hasıla’ya katkısı 26 milyar dolar” diye konuştu.

Bahar, Antalya’da dijitalleşmede öne çıkan sektörlerin turizm ve tarım olduğunu belirterek, “Tarım sektöründe dijitalleşme katma değer ve verimlilik boyutlarında devrim yaratabilecek bir eğilim. Dijital tarım uygulamaları kapsamında, uydu, telsiz haberleşme ağları, hava araçları, yapay zekâ, veri bilimi ve yoğun teknoloji kullanımı ile tahminler yapılacak, veri ve modelleme kalitesi artırılarak üretim planlaması yapılacak” dedi.

Bahar, Orta Vadeli Program’da (OVP) dijital dönüşümün yer aldığını belirterek, “Dijital dönüşüm, teknolojik gelişmeler ve pandemi sürecinin iş mezuatında ortaya çıkardığı ihtiyaçlara yönelik düzenlemeler önemli. Bilişim, yazılım, dijital oyun, telekomünikasyon, finansal teknolojiler, akıllı şehircilik alanlarında sektörlerin yurtdışına açılması ve ihracatının artırılmasına yönelik sektöre özel kurgulanan destekler verilmeli” diye konuştu.

Bahar, Dijital Türk Lirası’nın yasal düzenlemesinin 2024’ün 4’üncü çeyreğinde hayata geçirilmesinin hedeflendiğini kaydederek, “Parasal işlemler zaman ve mekân sınırı olmadan, internet aracılığıyla ve 7/24 kuralıyla dijital ortamda gerçekleştirilebilecek. Dijital para, sanal ortamda dijital olarak üretildiğinden üretim maliyeti sıfırdır. Devletin para basım maliyeti gelirini önemli ölçüde arttıracak” dedi.

Kaynak: ATSO/Bülten