Peugeot'nun ileri teknolojilerle donattığı yeni nesil fastback SUV modelleri 3008 ve E-3008, Eylül ayında Türkiye'de satışa sunulacak.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, yeni 3008 ve E-3008, ilk etapta 100 kilometrede 5,6 litrelik ortalama yakıt tüketimi sunan 136 HP gücündeki 48V teknolojili hibrit motor ve 525 kilometreye varan menzilli 210 HP'lik tamamen elektrikli motor seçenekleriyle piyasaya çıkacak.
"Yeni 3008 ve E-3008'in Motor Seçenekleri"
Peugeot'nun son 7 yılda 130 ülkede, 1 milyon 320 bin adedin üzerinde müşteriyle buluşan C-SUV modeli 3008, yeni nesliyle hem tamamen elektrikli hem de hibrit motor seçeneğiyle Türkiye yollarına çıkmaya hazırlanıyor.
Yeni 3008'de sunulacak 136 HP'lik 1.2 PureTech benzinli ve elektrikli motor destekli hibrit versiyon, yeni e-DCS6 şanzımanla daha fazla sürüş keyfi ve daha düşük yakıt tüketimi vaat ediyor.
Stellantis'in yeni STLA Medium platformunu kullanan ilk model unvanına sahip E-3008'in 210 HP'lik elektrikli versiyonu, üstün performansının yanı sıra 525 kilometreye kadar menzil sunarak öne çıkıyor.
"Peugeot'nun Yeni Tasarım İmzası"
Peugeot, yeni 3008 ile ön tasarımda yeni marka imza kodlarını taşıyor. Model, ikonik üç pençeli ışık imzasını korurken, farların ve ızgaranın tasarımı tamamen yenileniyor. Yeni ön ızgara, bu modelin elektrik genlerini yansıtıyor. Ön cephe, yeni Peugeot logosu etrafında şekillendirilmiş.
Yeni 3008'in arka tasarımı, GT versiyonlarında 3D olmak üzere, üç pençeli ışık imzasıyla dinamik bir görünüm sunuyor. Arka koltuklar geniş bir alan sağlıyor ve önceki nesil 3008'in 520 litrelik bagaj hacmini her iki motor seçeneğinde de koruyor.
"Yeni E-3008 Her Sürüş Tarzına Uygun"
Peugeot E-3008, Stellantis'in markayı bir üst seviyeye taşıyan yeni STLA Medium platformunu kullanan ilk model olma özelliğini taşıyor. Müşterilere sınıfının en iyi performansını sunmak üzere tasarlanan bu yenilikçi platform, yüksek kapasiteli bataryaların kullanımına olanak tanırken, 30 dakikaya varan hızlı şarj süresi, sürüş keyfi, performans ve üst düzey verimlilik sağlıyor.
E-3008, Peugeot'nun yol tutuş ve sürüş keyfi konusundaki iddiasını yansıtıyor. Yeni STLA Medium platformu, dinamik yol tutuş sağlamak üzere tasarlanan yeni ön ve arka aksları içeriyor. Platformun mimarisi, hafif ve rijit malzemelerin kullanımını maksimuma çıkarırken, tekerlekler arasında ideal şekilde konumlandırılan tek katmanlı batarya ile ağırlık merkezini düşürerek üstün yol tutuşuna katkıda bulunuyor. Kendi sınıfındaki tamamen elektrikli SUV'lar arasında en iyi dönüş çapına (10,6 m) sahip olan yeni E-3008, şehir trafiğinde rahatlık ve çeviklik sunuyor.
"Yeni 3008 ve E-3008'de Gelişmiş Sürüş Destek Sistemleri"
Yeni 3008 ve E-3008, manevra yapmayı kolaylaştırmak amacıyla, standart olarak 180 derece görüş açısı sunan bir geri görüş kamerasıyla donatılıyor. Kamera, her koşulda eksiksiz görüntü sağlamak üzere bir temizleme başlığıyla birlikte geliyor.
Yeni 3008 ve E-3008, GT versiyonunda, ön ve arka tekerleklere mümkün olduğunca yakın konumlandırılan 4 kamera ve aracın etrafına dağılan 12 sensör sayesinde, aracın çevresini 360 derece gösteren Peugeot VisioPark 360 derece sistemiyle sunuluyor.
Peugeot, yeni 3008 ve E-3008'de sunulan sürüş destek sistemleri ile yarı otonom sürüşe doğru bir adım daha atıyor. Bu sistem, aracın tüm sensörlerini kullanarak sürücüye yardımcı oluyor.
Bu destek sistemleri, otoyollar veya bölünmüş yollar gibi çok şeritli yollarda sürücünün yükünü hafifletmek üzere tasarlandı. Sensörler, sürücünün ellerini her zaman direksiyonda tutmasını ve dikkatini korumasını sağlıyor.